۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۱۸۸۳۹۹

انتقاد آیت‌الله سبحانی از وضعیت نامناسب مدیریت در بخش کشاورزی

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله سبحانی با تأکید بر این که اگر مدیریت خوب باشد، کشور پیش می‌رود، از مدیریت در بخش کشاورزی انتقاد کرد و گفت: کشور ما که در گذشته صادر کننده گندم بود امروز گندم را وارد می‌‌کند و امیدواریم دولت جدید این مشکلات را حل کند.
 آيت الله سبحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید شامگاه سه شنبه در دیدار مدیرعامل و اعضای سازمان تأمین اجتماعی، با بیان این‌که ارتباط بنده با تأمین اجتماعی به 30 سال قبل بر می‌گردد، گفت: بعد از انقلاب همایشی در تهران برگزار شد که از بنده خواستند در این همایش درباره تأمین اجتماعی از منظر اسلام بحث کنم و این امر سبب شد که کتابی در این باره به چاپ برسانیم.
وی توجه اسلام به تأمین اجتماعی را نشانه جامع بودن این دین دانست و ابراز کرد:‌ قبل از آن‌که جهان غرب به این مسائل توجه کند ریشه‌های این مباحث در اسلام مورد توجه قرار گرفته است.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در سرزمین منا از چیزهایی که یادآور می شود این است که حکوکت معاویه سبب شده که گروهی از نابینایان، زمین‌گیران و مستضعفان را کسی حمایت نکند، و حکومت جائر را توجه می‌دهد که باید به این افراد کمک کرد و پناهگاه داد.
وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) مبنی بر این‌که حکومت اسلامی مسؤول نگهداری از پرندگان و حیوانات است، ابراز کرد: جایی که حکومت‌ها مسؤول پرندگان هستند که زندگی آنها با مشکل مواجه نشود، قطعا به فکر تأمین معاش انسان‌ها نیز هست.
حضرت آیت‌الله سبحانی در ادامه با بیان این‌که نوع نهادها با مراجعین خود یک نوع رابطه مالی دارند، افزود: یکی از نهادهایی که با مراجعین خود رابطه مالی ندارد و باید سرمایه گذاری کند و به جای این‌که چیزی بگیرد باید به مردم خدمت ارائه دهد، تأمین اجتماعی است.
رییس مؤسسه امام صادق(ع) با تأکید بر این‌که عمل تأمین اجتماعی قربة الی الله است، گفت: کسانی که در این مجموعه خدمت می‌کنند، فرشتگانی هستند که این کار را به دوش گرفته و برای خدا کار می‌کنند.  
حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که کار در تأمین اجتماعی یک کار قربی است و انسان را به خدا نزدیک می‌کند،‌اظهار کرد: مسؤولان تأمین اجتماعی باید در کارهای خود از تبعیض دوری کرده و  همه را به یک چشم نگاه کنند؛ عمل قربی این است که انسان مفید به حال جامعه باشد.
این مرجع تقلید با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام مبنی بر ضرورت پاسخ دهی به ندای مظلوم، گفت:‌ مسوؤلان تأمین اجتماعی پاسخگوی ندای مستصعفان هستند و امیدوارم خدا به شما در بهتر انجام دادن امور کمک کند.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که دولت به سازمان تأمین اجتماعی 50 میلیون بدهکار است اما بدهی خود را نمی‌دهد، گفت:‌ این امر بستگی به مدیریت دارد و اگر مدیریت کشور خوب باشد پیش می‌رویم؛ ما 10 سال قبل گندم را صادر می‌کردیم اما امسال 8 میلیون تن گندم وارد کرده‌ایم و این امر نشان می‌دهد که مدیریت صحیحی در کشاورزی نبوده است و امیدواریم این دولت جدید که آمده هم روحانی اسمی و هم روحانی واقعی است کمک کند تا مشکلات حل شود./927/پ202/ج
ارسال نظرات