۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۸۸۵۸۷
سردار احمدی‌مقدم:

در دفاع از دین باید مقابل انحرافات میلیمتری هم ایستاد

خبرگزاری رسا ـ فرمانده نیروی انتظامی کل کشور گفت: چه نیازی است که در جامعه اسلامی برخی افراد از عدم تفکیک جنسیتی حمایت می‌کنند و تأکید بر این دارند که دختر و پسر و یا زن و مرد در کنار هم و به صورت مختلط حضور داشته باشند، در حالی که این حرکات امنیت اجتماعی افراد را به خطر می‌اندازد.
گردهمايي بزرگ مبلغان اعزامي محرم در مدرسه فيضيه قم گردهمايي بزرگ مبلغان اعزامي محرم در مدرسه فيضيه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی کل کشور، پیش از ظهر امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد، گفت: یکی از مسائل و آموزه‌های عاشورایی دشمن‌شناسی است.
وی با بیان این‌که باید امروزه روی حرکت دشمن‌شناسی شناخت خوب داشته باشیم و به موقع مقابله کنیم، افزود: تلاش امروز دشمن بر این است که بهترین سبک و الگوی زندگی خود را که روش لیبرالی برگرفته شده از مکتب اومانیسم است به افراد عرضه و این تفکر را در روح و جان افراد حکم‌فرما کند.
فرمانده نیروی انتظامی کل کشور اظهار داشت: غربی‌ها به دنبال دوری بشریت از زندگی معنوی و تخلیه زندگی انسان از آخرت است و متأسفانه  روزنامه‌ها و مجلاتی بر این عرصه دامن می زنند و مطالب آنها هیچ ارتباطی با آخرت ندارد و فقط دنیای افراد را مورد توجه قرار داده‌اند.
احمدی‌مقدم با اشاره به اعتقادات مکتب اومانیسم، خاطرنشان کرد: اساسا در مکتب اومانیسم اندیشه اثبات‌گرایی می‌گوید تنها چیزهایی علمی است که قابلیت مشاهده داشته باشد و اگر علمی نباشد نمی توان به آن عمل کرد.
مسیر درست زندگی در گرو سبک زندگی اسلامی
وی با بیان این‌که اگر به نظامات کلی توجه نکنیم مطالب جزئی کم‌ اثرتر می‌شود و در برخی موارد بی‌اثر است، تصریح کرد: اجرای سبک زندگی اسلامی انسان را هدف‌دار و مسیر زندگی افراد را به خوبی مشخص می‌کند.
فرمانده نیروی انتظامی کل کشور با تأکید بر این‌که مسأله سبک زندگی اسلامی باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، ابراز داشت: علما باید بیشتر به مسأله سبک زندگی اسلامی بپردازند و همینطور از وظایف حکومت است که بسترهایی را برای تعالی و کمال‌جویی افراد در راستای سبک زندگی اسلامی فراهم کند.
نگاه حوزویان به مسأله دشمن‌شناسی جامع تر باشد
وی با بیان این‌که حوزویان باید جامع‌تر به مسأله نگاه و فعالیت خود را در عرصه دشمن‌شناسی و رد شبهات قوی‌تر کنند، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی نیازمند یاری طلاب و مبلغان در این عرصه است.
احمدی مقدم با اشاره به اینکه شناسایی دشمن در زمانی که از طریق رسانه، اینترنت، ماهواره و تغذیه فرهنگی وارد شده و الگوی خانواده و زندگی افراد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، امری دشوار است، گفت: امروز فرهنگ و اطلاعات از عناصر اصلی اثرگذاری است که ما باید این عنصر را در زمینه دشمن‌شناسی استفاده کنیم.
وی با بیان این‌که مهم‌ترین آسیب جامعه جهانی و جامعه ما اعتیاد و مواد مخدر است، بیان داشت:  البته میزان اثرگذاری این تهدید در کشور ما در مقایسه با دیگر کشورها یک دهم است.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به میزان تولید مواد مخدر در کشور افغانستان، ابراز داشت: میزان تولید مواد مخدر در این کشور در سال 2001 نزدیم به دویست تن بود که در حال حاضر این تولید به بیش از 600 تن رسیده است.
وی با بیان این‌که 45 درصد مجرمان ما به دلیل مواد مخدر در زندان‌ها به سر می‌برند، ادامه داد: موضوع مواد مخدر یک مسأله عادی نیست و به صورت هدفمند از سوی دشمن دنبال می‌شود که ما با این موضوع مقابله قوی و ریشه‌کن کننده داشته باشیم.
عادی‌سازی روابط زن و مرد، یک تهدید برای جامعه اسلامی
احمدی مقدم یادآور شد: یکی دیگر از آسیب‌هایی که جامعه اسلامی ما را تهدید می‌کند، عادی سازی روابط زن و مرد و رواج بی‌عفتی و بی‌حجابی در جامعه است، و این مسأله در محیط‌های اداری و آموزشی ما دیده می‌شود و برخی افراد هم از این نوع حرکات دفاع می‌کنند.
وی ادامه داد: چه نیازی است که در جامعه اسلامی برخی افراد از عدم تفکیک جنسیتی حمایت می‌کنند و تأکید بر این دارند که دختر و پسر و یا زن و مرد در کنار هم و به صورت مختلط حضور داشته باشند، در حالی که این حرکات امنیت اجتماعی افراد را به خطر می‌اندازد.
در بحث امنیت اجتماعی و دفاع از دین باید مقابل انحرافات میلیمتری هم ایستاد
فرمانده نیروی انتظامی کل کشور با اشاره به مسأله ولایت که در غدیر خم تعبیر به محبت شد و اختلاف میلیمتری یک تعبیر به جایی رسید که همان افراد در کربلا بدن امام حسین(ع) را لگدکوب کرده و بر آن اسب تاختند، تصریح کرد: در بحث امنیت اجتماعی و دفاع از دین باید مقابل انحرافات میلیمتری هم ایستاد.
وی توهین به مقدسات از جمله مسأله غدیر و ولایت را مورد توجه قرار داد و افزود: چند سال قبل شاهد توهین به پیامبر گرامی اسلام(ص) و قرآن کریم بودیم و امروز هم دیگر مقدسات مورد هجمه قرار می‌گیرد، علما باید جلوی انحراف‌ها را بگیرند.
احمدی مقدم با بیان این‌که چشمان امروز دنیا به ایران اسلامی دوخته شده است، بیان داشت: دشمنان اگر توان ایران را زیر سؤال می‌برند، پس چرا تا این اندازه برای براندازی آن تلاش کرده و هجمه وارد می‌کنند، خوب اگر ایران توان ندارد رهایش کنندع در حالی که که این حرکات قابل قبول نیست و این افراد ایران را یک تهدید برای خود می‌دانند.
ایران را به عنوان الگویی ولایی به جهانیان معرفی کنیم
وی در پایان با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران، گفت: این جایگاه در سطح جهانی دارای عظمت و شوکت خاصی است و ما باید با پیروی از تدابیر رهبر معظم انقلاب این کشور را به عنوان الگویی کامل به جهانیان معرفی کنیم تا به عظمت اسلام، تشیع و وجود ولایت فقیه پی ببرند و کاستی‌های خود را جبران کنند./907/پ202/ج
ارسال نظرات