۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۱۸۸۶۸۹
مدیر حوزه علمیه خواهران آمل:

بصیرت افزایی مهم ترین پیام حماسه عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل گفت: حرکت در مسیر حقیقیت نیازمند بصیرت و آگاهی است که ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) بهترین فرصت برای این امر ارزنده است.
بصيرت

کبری مهربان، مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با بیان این که انسان باید در همه مراحل زندگی مسیر حق و حقیقت را بشناسد و با استواری در راه آن قدم بگذارد، گفت: حرکت در مسیر حقیقیت نیازمند بصیرت و آگاهی است که ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) بهترین فرصت برای این امر ارزنده است.

 

وی با اشاره به این که مسأله شناخت و آگاهی تنها محدود به زمان خاصی نبوده و در همه زمان ها وجود دارد، بیان داشت: در واقعه عاشورا نیز ضعف در دین شناسی سبب شد که عده ای از حق روی گردانده و به سمت باطل رهسپار شوند.

 

خانم مهربان با تاکید بر این که امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین هدف حماسه عاشورایی اباعبدالله الحسین(ع) و هفتاد و دو تن از یاران باوفایش بود، گفت: احیای این فریضه ارزنده باید در جامعه بیش از پیش تقویت شده و نسبت به ترویج آن اهتمام خاصی وجود داشته باشد.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران آمل با بیان این که ترویج امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی است که باید به آن جامه عمل پوشانده شود، خاطرنشان کرد: هر فردی نسبت به اجرای دستورات الهی در جامعه وظیفه دارد که باید آن را به نحوی ارزنده انجام دهد.

 

وی گفت: حماسه عظیم عاشورا از دو بعد قابل بررسی است که از یک طرف مردان در عرصه مبارزه و پیکار به نبرد با زورگویان پرداختند و به درجه رفیع شهادت نایل آمدند و از طرف دیگر این زنان بودند که در حال اسارت فرهنگ عاشورایی را به گوش همگان رساندند.

 

خانم مهربان با تاکید بر این که نقش زنان در به ثمر رسیدن نهضت عاشورا امری اساسی بود، گفت: زنان امروز جامعه ما وظیفه دارند پیام حماسه عاشورا را در جامعه ترویج داده و در راستای گسترش مناقب اهل بیت اهتمام خاصی را داشته باشند.

 

مدیرحوزه علمیه خوهران حضرت فاطمه الزهراء(س) آمل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که یکی از فعالیت های حوزه علمیه خواهران، تبلیغ در موسم های تبلیغاتی طلاب است، بیان داشت: در ماه های محرم، صفر، فاطمیه اول و دوم طلاب حوزه به فعالیت ارزنده تبلیغ روی می آورند.

 

مهربان، ادامه داد: طلبه های آماده کار تبلیغی حوزه علمیه خواهران آمل که دوره های تخصصی را گذرانده اند در این راستا تلاش ارزنده ای را دارند.

 

وی با بیان این که مبلغان و مداحان وظیفه دارند تا پیام نهضت عاشورا را به بهترین نحو ممکن به همگان انعکاس داده و نقش ارزنده ای را در گسترش این فرهنگ غنی داشته باشند، گفت: برگزاری برنامه های عزاداری باید به بهترین نحو ممکن و در راستای ارتقای معرفت دینی مردم عزیز کشورمان باشد./950/ت302/ب

ارسال نظرات