۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۱۸۸۸۷۷

خیانت آمریکا به رژیم صهیونیستی

خبرگزاری رسا ـ نیویورک تایمز گزارش داد: آژانس امنیت ملی آمریکا از ارتش رژیم صهیونیستی نیز جاسوسی می‌کرده است.
هواپيماي F15 اسرائيلي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، سیلوان شالوم، وزیر انرژی و عضو ارشد حزب حاکم لیکود، به رادیو رژیم صهیونیستی گفت: ما نسبت به اقدامات نهادهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا علیه کشورهای هم‌پیمانمان از جمله آلمان وقوف کامل داشته‌ایم.

 

این سخنان در حالی است که روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه 12 آبان با استناد به افشاگری‌های ادوارد اسنودن کارمند پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا نوشت: برنامه‌های نظامی رژیم صهیونیستی نیز در شمار اهداف‌ مهم برای استراق سمع از سوی آژانس های امنیتی آمریکا بوده است.

 

از جمله این اهداف، پروژه‌های پهپاد و سیستم‌های موشکی رژیم صهیونیستی مانند موشک پرستوی سیاه می باشد که آمریکا نسبت به کسب آگاهی در مورد آنها علاقمندی نشان داده است.

 

رسانه‌های رژیم اشغالگر قدس در روزهای گذشته احتمال دادند آمریکا از بنیامین نتانیاهو نیز استراق سمع منظم می‌کند.

 

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز نوشته است: استراق سمع آمریکا از اسرائیل در حالی است که همواره همکاری‌های گسترده‌ای میان آژانس امنیت ملی آمریکا و همتای اسرائیلی آن، که واحد شنود 8200 نامیده می‌شود، وجود داشته است.

 

به نوشته هاآرتص، اسناد افشا شده از سوی اسنودن نشان می‌دهد که آمریکا با بهره‌گیری از توان تکنولوژی خود به تمامی رازهای دولت ها پی می برد و به خاطر همین توانایی است که کشورها و رهبران دوست خود را نیز به آسانی مورد جاسوسی و استراق سمع گسترده قرار می‌دهد.

 

هرچند آمریکا مدعی است، برای مبارزه با تروریسم این اقدامات را علیه حکومت‌های دوست و دشمن انجام می‌دهد اما سؤال اینجاست که رژیم صهیونیستی که ولد نامشروع خود آمریکاست چه خطری می تواند برای آمریکا داشته باشد؟/1420/ 1409/ح

ارسال نظرات