۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۱۸۸۹۱۲
با حضور گسترده مردم؛

راهپیمایی روز 13 آبان در خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سراسر کشور، مراسم راهپیمایی 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در شهرهای مختلف استان خراسان شمالی برگزار شد.
گراميداشت يوم الله 13 آبان در خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، مراسم راهپیمایی یوم الله 13 آبان و روز ملی استکبار جهانی در بجنورد با حضور ده ها هزار نفر از مردم دوست دار انقلاب و نظام، از ساعت 9 صبح دوشنبه از میدان شهید بهشتی آغاز شد و تا میدان حضرت قائم(عج) ادامه داشت.

 

این مراسم با حضور هزاران نفر از اقشار مختلف مردم و خصوصا دانش آموزان و دانشجویان با تلاوت قرآن کریم و اجرای سرود جمهوری اسلامی و سرود مرگ بر آمریکا آغاز شد و پس از آن راهپیمایی مردم در خیابان شهید طالقانی غربی به سمت میدان حضرت قائم(عج) بجنورد برگزار شد.

 

در این مراسم هزاران نفر از مردم بجنورد شعارهایی نظیر الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، هیهات من الذله، مرگ بر استکبار و ... را فریاد زدند.

 

امروز در بجنورد و در محل میدان قائم(عج) علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در جمع ده ها هزار نفر از راهپیمایان بجنوردی به سخنرانی پرداخت.

 

در این محل قطعنامه سراسری یوم الله 13 آبان قرائت شد و مردم نیز با تکبیرهای خود به بندهای این قطعنامه مهر تایید زدند.

 

همچنین مراسم راهپیمایی روز 13 آبان در شهر شیروان از ساعت 10 صبح از محل حسینیه اعظم این شهر آغاز و تا میدان انقلاب ادامه داشت.

 

سخنران محوری این مراسم در شیروان سرهنگ پاسدار رسول سنایی راد، معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

 

در آشخانه مرکز شهرستان مانه و سملقان نیز مراسم راهپیمایی روز 13 آبان از ساعت 10 صبح از محل چهارراه شهدا آغاز و به سمت مصلای نماز جمعه برگزار شد.

 

سخنران این مراسم سردار حسینعلی یوسفعلی زاده، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی بود.

 

در شهرستان اسفراین راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی از ساعت هشت و 30 دقیقه صبح امروز از محل خیابان ولیعصر(عج) و مجتمع فرهنگی ورزشی بسیج آغاز شد و تا میدان امام خمینی(ره) این شهر ادامه داشت.

 

در این مراسم حجت الاسلام قدیر محمدیان، امام جمعه مرکز شهرستان اسفراین سخنرانی کرد.

 

مراسم راهپیمایی روز 13 آبان در فاروج از ساعت 9 و 30 دقیقه از میدان آزادی شروع و به سمت گلزار شهدای گمنام این شهر ادامه داشت و در این مراسم نیز حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه مرکز شهرستان فاروج سخنرانی کرد.

 

راهپیمایی سیزدهم آبان در جاجرم از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح از محل میدان امام خمینی(ره) آغاز شد و تا میدان امام خمینی(ره) این شهر ادامه داشت و سخنران مراسم هم حجت الاسلام سید محمد موسوی امام جمعه جاجرم بود.

 

مراسم راهپیمایی روز 13 آبان در شهر راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان از ساعت 9 صبح از میدان مرکزی شهر به سمت دادگستری انجام شد و سخنران مراسم نیز حجت الاسلام نایب علی نوروزی، امام جمعه راز بود.

 

این مراسم در گرمه از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح از محل میدان ارشاد به سمت مصلی نماز جمعه و مسجد امام جعفرصادق(ع) این شهر ادامه داشت.

 

در این محل حجت الاسلام یونس علی گرمابی، امام جمعه گرمه در جمع تظاهرکنندگان به ایراد سخن پرداخت.

 

مراسم راهپیمایی یوم الله 13 آبان در شهر ایور از توابع شهرستان گرمه در استان خراسان شمالی هم از ساعت 10 صبح امروز از محل مسجد صاحب الزمان(عج) آغاز شد و تا گلزار شهدای این شهر ادامه داشت.

 

این مراسم در شهر پیش قلعه مرکز بخش مانه شهرستان مانه و سملقان در این استان هم از ساعت 10 صبح از محل میدان شهدا تا خیابان بخشداری این شهر برگزار شد.

 

مراسم راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در شهر درق از توابع شهرستان گرمه هم از ساعت 10 صبح از مسجد امام خمینی(ره) به سمت گلزار شهدا و در شهر سنخواست از توابع شهرستان گرمه از مدرسه شهید قربانی تا امامزاده زین العابدین(ع) برگزار شد.

 

گفتنی است، روز 13 آبان که به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده، یادآور سه واقعه مهم تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال 1343، به شهادت رساندن دانش آموزان در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 است./9314/پ202/ب

ارسال نظرات