۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۸۹۱۵۴
آیت الله طبرسی:

مداحان از به کارگیری اشعار بی محتوا پرهیز کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مداحان اهل‌بیت باید در اشعار خود از سبک‌های بی‌محتوا پرهیز کرده و سبک نوحه‌های خود را به سوی سبک‌های دینی، مذهبی و ارزشی سوق دهند.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران بعد از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بر ضرورت تبیین صحیح حقایق واقعه عاشورا برای عموم جامعه تأکید کرد و گفت: نباید با بیان برخی مسائل اصل قیام حسینی در حاشیه قرار گیرد.

 

وی با بیان این که متأسفانه برخی کارهای غیر اصولی مسیر عزاداری ها را منحرف می کند، خاطرنشان کرد: باید از این گونه امور به شدت پرهیز کرد و عزاداری ها باید با سبک سنتی برگزار شد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با ابراز نگرانی از ترویج برخی خرافه و بدعت ها در هیأت های مذهبی، تأکید کرد: هیأت‌های عزاداری و مداحان اهل بیت(ع) باید در عزاداری های حسینی شأن سالار شهیدان و ائمه معصومین(ع) را رعایت کنند.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که دشمنان اسلام در تلاش هستند تا برخی خرافه و بدعت ها را در عزادری های ما وارد کنند، بیان داشت: نظارت بر این گونه فعالیت ها از سوی نهادهای متولی باید دقیق تر و بیشتر شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که مداحان باید از خواندن مرثیه های غیر واقعی به شدت پرهیزکنند، افزود: هنر مداحی بهترین هنر برای بیان واقعیت های قیام حسینی و مصائب اهل بیت(ع) است که باید به شکلی صحیح و با رعایت اصول دینی برای مردم بازگو شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری  تأکید کرد: مداحان اهل‌بیت باید در اشعار خود از سبک‌های بی‌محتوا پرهیز کرده و سبک نوحه‌های خود را به سوی سبک‌های دینی، مذهبی و ارزشی سوق دهند.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که ماه محرم حاوی درس های بزرگی برای جامعه امروز است، ادامه داد: عبرت های عاشورا باید الگویی برای مسیر امروز جامعه ما قرار گیرد تا در آینده دچار مشکل نشویم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که در تاریخ اسلام حوادث بزرگی به وقوع پیوسته است که با گذشت زمان فراموش شده است، گفت: نهضت عظیم حسینی به دلیل جایگاه و عظمتی که داشت هر روز بیشتر از گذشته در جوامع مختلف تقویت می شود که این نشان دهنده ارزش ها و آرمان های متعالی این قیام عظیم است.

 

وی با بیان این که بسیاری از ویژگی های قیام حسینی می تواند چراغ راه ما برای مسیر زندگی فردی و اجتماعی باشد، خاطرنشان کرد: این ارزش های متعالی باید از سوی بزرگان دینی و به ویژه خطبا و مبلغان دینی برای عموم جامعه تبیین و تشریح شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که مراسم عزای حسینی نباید تنها به ذکر مصیبت تبدیل شود، بیان داشت: خطبا باید اصل مهم نهضت حسینی را بیشتر مورد توجه قراردهند و در کنار آن به ذکر مصیبت و رنج های حاصل از آن بپردازند.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که آرمان های متعالی نهضت حسینی برای همیشه تاریخ زنده و پویا خواهد بود، گفت: اگر امروز جامعه اسلامی در عرصه های مختلف دارای عزت و عظمت است به دلیل بهره گیری صحیح از همان ارزش ها و آرمان های حسینی است.

 

وی با اشاره به این که امروز پیام عاشورا در جهان طنین انداز شده است، تصریح کرد: بیداری اسلامی در جهان یکی از اثرگذاری های پیام نهضت عاشورا است که زمینه ای را برای نابودی کفر و ظلم جهانی فراهم کرده است.

 

آیت الله طبرسی در بخش پایانی سخنان خود به در پیش بودن برگزاری کنگره بین المللی ابن شهرآشوب ساروی اشاره کرد و گفت: این کنگره بین المللی روزهای 29 و 30 آبان ماه در ساری با حضور شخصیت های برجسته حوزوی و دانشگاه جهان اسلام برگزار می شود./950/پ202/س

ارسال نظرات