۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۸۹۲۴۲
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد؛

3 میلیون و 237 هزار نفر تحت پوشش بنیاد شهید هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این‌که 400 نمایندگی این بنیاد در سراسر کشور فعال هستند، گفت: 3 میلیون و 237 هزار نفر تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.
حجت‌الاسلام محمدعلي شهيدي رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران پیش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت‌الله سبحانی به ارائه گزارشی از عملکرد بنیاد شهید پرداخت و خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران را کاری مقدس خواند.
وی بر ضرورت تشکیلاتی شدن اداره امور خانواده‌های شهدا و ایثارگران تأکید کرد و ابراز داشت: در این زمینه مشکلات فراوانی وجود دارد که باید برطرف شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این که بنیاد شهید در سال 58 و به فرمان امام خمینی(ره) برای اداره امور خانواده‌‌های شهدا، تأسیس شد، اظهار کرد: در سال 83 و با مصوبه‌ای امور جانبازان و آزادگان نیز به این بنیاد واگذار شد.
حجت‌الاسلام شهیدی با اشاره به این‌که آمار شهدا تا پایان سال 91، 222 هزار و 285 شهید است، افزود: سالانه و به طور متوسط هزار شهید به این آمار اضافه می‌شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: 3 میلیون و 237 هزار نفر زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.
وی با بیان این‌که 2 هزار و 123 نفر جانباز نخاعی در آسایشگاه‌ها نگهداری می‌شوند، ابراز داشت: از این میان 59 هزار نفر جانبازان شیمیایی هستند و متأسفانه آثار شیمیایی پدران به فرزندان آنها منتقل می‌شود.
حجت‌الاسلام شهیدی با تأکید بر این‌که بنیاد شهید و امور ایثارگران متعلق به همه مردم است، اظهار داشت: اگر شهدا نبودند معلوم نبود کشور ما امروز در چه وضعیتی قرار داشت.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این‌که 400 نمایندگی این بنیاد در سراسر کشور فعال هستند، افزود: 13 هزار نفر از پرسنل به صورت رسمی زیرپوشش بنیاد بوده و به طور رسمی خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران را عهده‌دار هستند.
وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که فرهنگ ایثار و شهادت نباید فراموش شود، گفت: بنیاد شهید برای عملیاتی کردن این مطالبه رهبری همه تلاش خود را بکار می‌گیرد./927/پ202/ج
ارسال نظرات