۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۱۸۹۲۸۱
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان:

اصحاب سیدالشهدا جلوه‌گاه توحید وامامت‌اند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه اصحاب امام حسین(ع) را جلوه‌گاه توحید، قرآن، نبوت و امامت توصیف کرد و گفت: آن بزرگواران که بیش از چهار امام را هم ندیده بودند، در برابر مقام نبوت و ولایت علویه، حسنیه و حسینیه و درکنار قرآن دریای علم خدا زانو زدند، شاگردی کردند و تسلیم شدند.
حجت الاسلام و المسلمين حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان شامگاه پنج شنبه شانزدهم آبان ماه در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه همدانی‌ها واقع در خیابان ری با اشاره به شخصیت بی‌نظیر اصحاب حضرت سید الشهدا(ع)، بیان داشت: زندگی، منش، روش، کار و اهداف اصحاب امام حسین(ع) نشان می‌دهد که آنها نسبت به چگونه زندگی کردن از آگاهی بسیار بالایی برخوردار بودند.

وی اصحاب حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را در زمینه حیات شناسی و مرگ شناسی بی‌نظیر و بسیار قوی دانست و ابراز داشت: آنها به‌دلیل همین شناخت فریب نمی‌خوردند و اسیر امیال و غرایزشان نمی‌شدند.

این استاد اخلاق با بیان این‌که کسی که اسیر بدن باشد، دو قلاب شکم و غریزه جنسی او را اسیر می‌کند، گفت: اصحاب حضرت سید الشهدا(ع) بدن داشتند اما بدن را به‌دنبال روح، خدا و اهداف پاک می‌کشیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان اصحاب امام حسین(ع) را جلوه‌گاه توحید، قرآن، نبوت و امامت توصیف کرد و ابراز داشت: آن بزرگواران که بیش از چهار امام را هم ندیده بودند، در برابر مقام نبوت و ولایت علویه، حسنیه و حسینیه و درکنار قرآن دریای علم خدا زانو زدند، شاگردی کردند و تسلیم شدند.

وی لفظ بدحجابی را اشتباه خواند و خاطرنشان ساخت: طبق قرآن و روایات هر خانمی که به شکلی بیرون بیاید که شهوات مردان را تحریک کند، بی‌حجاب و نگاه به آنها نماینده و سفیر غریزه جنسی است.

این واعظ برجسته اظهار داشت: پس از مرگ از روحانیان نمی‌پرسند که «من ربک» و «من امامک»، زیرا اینها برای ما فرهنگ شده است بلکه می‌پرسند «لم تقولون ما لا تفعلون»./956/پ202/ع

ارسال نظرات