۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۱
کد خبر: ۱۸۹۳۵۵
معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور خبر داد؛

همکاری بیش از 4500 روحانی در طرح سوگواره بصیرت عاشورایی

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در دو هزار و 980 امامزاده و بقاع متبرکه خبر داد.
حجت الاسلام شرفخاني

حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با بیان این که سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف تبیین قیام امام حسین(ع) و بیان درس ها و عبرت های عاشورا برگزار می شود، گفت: این سوگواره در دو هزار و 980 امام زاده و بقاع متبرکه سراسر کشور در حال برگزاری است.

 

وی با اشاره به این که ضرورت داشته است تا در این راستا اعزام روحانی داشته باشیم، بیان داشت: بیش از دو هزار روحانی از حوزه علمیه قم و دوهزار و پانصد روحانی بومی استان ها اعزام شدند که در امام زادگان و بقاع متبرکه کشور فعال هستند.

 

حجت الاسلام شرفخانی با بیان این که هزار و 200 خیمه معرفت در امام زادگان شاخص کشور فعال شده است، خاطرنشان کرد: پاسخ گویی به مسائل شرعی، بخش کودکان و نوجوانان، عرضه محصولات فرهنگی و مشاوره و گفتمان دینی جزو برنامه های این خیمه ها است.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور با اشاره به این که سوگواره بصیرت عاشورایی در دهه اول ماه محرم در حال برگزاری بوده و در امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص کشور تا پایان صفر ادامه دارد، گفت: در بعضی از امام زادگان بحث تبلیغ چندرسانه ای فعال شده است تا خدمات ارزنده فرهنگی صورت گیرد.

 

وی با بیان این که بیش از 28 هزار موقوفه در کل کشور در رابطه با عزاداری، تعزیه داری، روضه خوانی و اطعام عزاداران است، بیان داشت: تلاش ما در این راستا بوده تا به منظور بهره برداری ارزنده از موقوفات هدف گذاری خوبی صورت گیرد./950/ت303/ب

ارسال نظرات