۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۱۸۹۳۵۶
با حضور مراجع تقلید؛

مراسم بزرگداشت حبیب‌الله عسگر اولادی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت مرحوم حبیب‌الله عسگر اولادی، یار دیرین و فداکار امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری شب گذشته همزمان با شب پنجم ماه محرم با حضور علما، طلاب، روحانیان و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.
مراسم بزرگداشت حبيب الله عسگراولادي در مسجد اعظم قم مراسم بزرگداشت حبيب الله عسگراولادي در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت مرحوم حبیب‌الله عسگر اولادی، یار دیرین و فداکار امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری شب گذشته همزمان با شب پنجم ماه محرم با حضور علما، طلاب، روحانیان و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

براساس این گزارش در این مراسم که از سوی نهادهای حوزوی برگزار شد، حضرت آیات عبدالله جوادی آملی و حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، آیات علوی گرگانی، استادی، امینی، مقتدایی، حسینی بوشهری، هاشمی شاهرودی و حجج‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، علوی بروجردی، شهرستانی، و اعضای دفتر مقام معظم رهبری حضور داشتند.

این گزارش می‌افزاید، نمایندگان بیوت و دفاتر حضرات آیات مکارم شیرازی و وحید خراسانی، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجج‌الاسلام بنایی، عبداللهی، استاندار قم، مسؤولان استانی، اعضای خانواده مرحوم حبیب‌الله عسگر اولادی، کسبه و بازایان از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

گفتنی است، در این مراسم که پس از نماز مغرب و عشا آغاز شد، پس از قرائت قرآن و مداحی ذاکران اهل‌بیت(ع) پیام رهبر معظم انقلاب که در پی وفات مرحوم عسگر اولادی صادر شده بود قرائت شد.

همچنین حاضرین با قرائت قرآن و ذکر فاتحه یاد و خاطره یار دیرین امام راحل و مقام معظم رهبری را گرامی داشتند.

شایان ذکر است، مرحوم عسگر اولادی از سن جوانی یار و یاور انقلاب بوده که در این راه رنج‌های همانند تحمل سیزده سال زندان رژیم پهلوی را در کارنامه خود دارد، پس از انقلاب نیز معتمد امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بود که در این راه خدمات زیادی برای انقلاب و امت ایران اسلامی انجام داد.

این مجاهد همیشه در صحنه سرانجام در روز نخست ماه محرم سال جاری در سن 81 سالگی دار فانی را وداع گفت.

گفتنی است، مراسم بزرگداشت مرحوم حبیب‌الله عسگر اولادی از سوی مدیریت حوزه علمیه سراسر کشور، تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل‌بیت(ع)، مجمع نمایندگان و فضلای طلاب حوزه علمیه قم و سپاه علی‌بن ابی‌طالب(ع) برگزار شد./993/پ202/ج

 

ارسال نظرات