۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۱۸۹۴۲۴

آمریکا حق رای در یونسکو را از دست داد

خبرگزاری رسا ـ آمریکا رسما حق رای خود در سازمان علمی فرهنگی و آموزشی ملل متحد یونسکو را از دست داد.
يونيسکو

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی در گزارشی خبر داد: آمریکا رسما حق رای خود در سازمان علمی فرهنگی و آموزشی ملل متحد یونسکو را از دست داده است.


لازم به ذکر است که این اقدام پس از آن صورت گرفت که آمریکا در مهلت مقرر، تعهدات مالی خود به این نهاد بین المللی را ایفاء نکرده است.


آمریکا که حدود یک پنجم هزینه سالیانه یونسکو، یعنی حدود 70 میلیون دلار را تامین می کند در سال 2011 پس از آن که یونسکو با اکثریت قابل توجه آرا عضویت دولت فلسطینی را در آن سازمان پذیرفت، بخشی از تعهدات مالی خود را به یونسکو لغو کرد.


حق رای دادن رژیم صهیونیستی نیز که از دو سال پیش تعهدات مالی خود به یونسکو را متوقف کرد، در آن سازمان به حال تعلیق در آمده است.


به گفته بی بی سی؛ آمریکا و اسرائیل تاکید دارند پذیرش دولت فلسطینی در آن سازمان به فرصت ها برای از سرگیری مذاکرات صلح خاورمیانه آسیب می رساند و این در حالی است که بسیاری از دیگر دولت ها این ادعای آمریکا و اسرائیل را با قاطعیت رد می کنند.


آمریکا گفته است که نمی تواند به سازمانی کمک کند که تلویحا یک کشور فلسطینی را به رسمیت می شناسد.


این سخنان آمریکا علیه موضع یونسکو در حالی صورت می گیرد که این کشور در تناقضی آشکار ادعای تلاش برای میانجیگری صلح بین اسرائیلی ها و فلسطینیان را دارد./1415/1409/ح

ارسال نظرات