۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۱۸۹۴۵۸

وزیر ورزش بازهم رای اعتماد نگرفت/ آیا دولت پیام مجلس را درک می کند

خبرگزاری رسا ـ پس از آن که سلطانی فر و صالحی امیری موفق نشدند نظر وکلای ملت را جلب کنند، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سیدنصرالله سجادی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان نیز اعتماد نکردند و رییس جمهور می بایست چهارمین گزینه خود را به خانه ملت معرفی کند.
نصر الله سجادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود به سیدنصرالله سجادی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت ورزش و امور جوانان رأی اعتماد ندادند.

 

سجادی از مجموع 253 رأی مأخوذه نمایندگان، با 124 رأی موافق و 107 رأی مخالف و 22 رأی ممتنع نتوانست تصدی وزارت ورزش و جوانان را در دست بگیرد.

 

بهارستان‌نشینان با برگزاری جلسه علنی در صبح امروز، بررسی صلاحیت و برنامه‌های تنها وزیر باقی‌مانده از کابینه یازدهم را مورد بررسی قرار دادند.

 

در جلسات علنی امروز پارلمان، سیدمحمد بیاتیان، زهره طبیب‌زاده، نادر قاضی‌پور و فاطمه رهبر به‌ عنوان مخالفان و اسماعیل جلیلی، عیسی امامی، سیدشریف حسینی و کمال الدین پیرموذن در موافقت با برنامه‌های سجادی صحبت کردند.

 

موافقان برنامه‌های سجادی تخصص، تجربه مدیریتی و حضور مستمر در عرصه‌های ورزشی را جزو ویژگی‌های مثبت و نقاط قوت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان عنوان کردند.

 

مخالفان برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان نیز سن بالا، نداشتن برنامه در حوزه جوانان و محدود شدن سوابق مدیریتی سجادی در حوزه المپیک و آسیایی را از دلایل مخافت خود برشمردند.

 

حجت‌الاسلام حسن روحانی نیز در دفاع از وزیر پیشنهادی در صحن علنی مجلس با بیان اینکه گله‌ای از مجلس برای عدم رای اعتمادها نداریم، خطاب به نمایندگان مجلس گفت: درخواست من از شما این است که در این شرایط حساس بیش از پیش دولت را حمایت کنید.

 

سجادی در جریان تحصن مجلس ششم استعفای دسته‌جمعی مدیران را امضا کرد
فاطمه رهبر نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در جریان تحصن مجلس ششم، به عنوان یک مدیر در آموزش و پرورش پای استعفای دسته‌جمعی مدیران را امضا کرد، از رییس جمهور و دولت پرسید: شعار حفظ منافع ملی در معرفی سجادی به چه معناست؟

 

رییس جمهور سریعتر وزیر پیشنهادی را معرفی کند
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پس از این که سجادی رای اعتماد نگرفت، با بیان اینکه حساسیت نمایندگان برای ورزش وجوانان بسیار است گفت: آقای رئیس جمهور هر چه سریعتر فرد دیگری را معرفی کند تا بتواند مسئولیت این وزارتخانه را بر عهده بگیرد.

 

گفتنی است، سجادی پیشتر از سوی صالحی‌امیری سرپرست وقت وزارت ورزش، به عنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان معرفی شده بود.

 

این سومین گزینه پیشنهادی حسن روحانی برای وزارت ورزش است که نمی‌تواند با کسب رای اعتماد مجلس از فیلتر بهارستان عبور کند.

 

پیش از این سلطانی‌فر و صالحی امیری نیز از سوی رییس‌جمهور برای وزارت ورزش معرفی شده بودند که نتوانستند رای اعتماد بهارستانی‌ها را از آن خود کنند.

 

گودرزی گزینه جدید رییس جمهور برای وزارت ورزش

بر اساس این گزارش، دقایقی بعد از عدم رای اعتماد نمایندگان مجلس به سجادی، حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهور طی نامه‌ای به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، محمود گودرزی را به عنوان چهارمین وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرد.

معرفی بلافاصله گودرزی به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس نشان می دهد که رییس جمهور نیز از جو منفی حاکم در مجلس نسبت به نصر الله سجادی مطلع بوده است.
 

با توجه به این که نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کرده اند مرز داشتن با فتنه و دوری از افراط و تفریط از ملاک های لازم برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی است و به همین دلیل نیز چند عضو کابینه پیشنهادی دولت تدبیر و امید با کارت قرمز مجلیسان مواجه شدند، به نظر می رسد هیات دولت باید با درک این پیام مجلس گزینه های بهتری را به عنوان وزیر به خانه ملت معرفی کند. /924/ج

ارسال نظرات