۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۱۸۹۵۰۶

تراژدی عظیم انسانی در فیلیپین

خبرگزاری رسا ـ ارتباط دو جزیره فیلیپینی، دو روز پس از وقوع فاجعه هنوز با جهان خارج قطع است. وزیر کشور فیلیپین، مار روکساس، این فاجعه را "تراژدی عظیم انسانی" خواند.
فاجعه عظيم انساني در فيلپيين

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله آلمان در خبری گفت: دو روز پس از وقوع توفان خانمان‌برانداز "هایان" در فیلیپین صدها هزار نفر در مناطق فاجعه‌زده منتظر رسیدن کمک فوری هستند.


به گزارش این خبرگزاری؛ ابعاد ویرانی های ناشی از طوفان "هایان" در فیلیپین به قدری زیاد است که صدها هزار نفر بی‌خانمان شده‌اند. تنها در یک استان این کشور 10 هزار نفر جان خود را از دست داد‌ه‌اند. خرابی راه‌ها مانع کمک‌رسانی سریع به قربانیان فاجعه است.


به گفته رئیس پلیس محلی استان "لیته"؛ دست کم ده هزار نفر تنها در این استان که مرکز آن "تاکلوبان" است، جان خود را از دست داده‌اند. طبق آماری که به طور موقت گرفته و روز یکشنبه (10 نوامبر / 19 آبان) منتشر شده است، در جزیره "سمر" نیز 300 نفر کشته و دو هزار نفر ناپدید شده‌اند.


توفان "هایان" که سرعت بادهای آن به بیش از 300 کیلومتر در ساعت می‌رسد، روز جمعه (8 نوامبر/ 17 آبان) با قدرت تمام دو جزیره "لیته" و "سمر" واقع در شرق فیلیپین را درهم نوردید. دست‌کم 800 هزار نفر از ساکنان این دو جزیره، مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.

 

ارتباط دو جزیره فیلیپینی، دو روز پس از وقوع فاجعه نیز هنوز با جهان خارج قطع است. وزیر کشور فیلیپین، مار روکساس، این فاجعه را "تراژدی عظیم انسانی" خواند./1421/1409/ح

ارسال نظرات