۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۸۹۵۷۴
نماینده مجلس خبرگان:

اجرای دقیق امر به معروف در جامعه اسلامی بهانه بردار نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که هیچ عذر و بهانه ای در اجرای صحیح و دقیق فریضه امر به معروف و نهی از منکر قابل پذیرش نیست، تصریح کرد: احیا و اجرای قاطع این فریضه مهم دینی یک تکلیف است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، بعد از ظهر امروز در جمع شوراهای امر معروف و هیأت های مذهبی مرکز استان با بیان این که ماه محرم یک فرصت ویژه و مغتنم برای شیعه در جهت تبیین مناسب قیام حسینی برای جامعه اسلامی است، گفت: عزت و اقتدار امروز شیعه در جهان مدیون قیام حسینی است.

 

وی با اشاره به این که امام حسین(ع) به منظور در دفاع از دین جد خویش و همچنین تحقق عملی فریضه امر به معروف و نهی از منکر در برابر سپاه کفر قیام کردند، خاطرنشان کرد: باید در سایه الگو برداری از نهضت حسینی فریضه مهم و اثرگذار امربه معروف در جامعه دینی به خوبی نهادینه شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که هیچ عذر و بهانه ای در اجرای صحیح و دقیق فریضه امر به معروف و نهی از منکر قابل پذیرش نیست، تصریح کرد: احیا و اجرای قاطع این فریضه مهم دینی یک تکلیف است.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر به منظور جلوگیری از انحراف و حرکت در مسیر صحیح است، ادامه داد: نباید در اجرای این موضوع ملاحظه داشته باشیم، چون امام حسین(ع) یاران و فرزندان ایشان را در راه اسلام فدا کرد تا رسالت، نبوت و امامت بماند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که شیعه در سایه محرم و الگوگیری از نهضت حسینی در دنیا عزت و عظمت دارد، خاطرنشان کرد: محرم رسانه شیعه است که تا قیامت زنده و پویا خواهد ماند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که حادثه عاشورا درسی بزرگ برای جامعه امروز اسلامی است، تصریح کرد: مظلومیت امام حسین(ع) و یاران با وفایش در واقعه تلخ و غمبار عاشورا باید به خوبی و به گونه ای مناسب در جامعه تبیین شود.

 

امام جمعه ساری با بیان این که قیام امام حسین(ع) سبب ماندگاری و عزت امروز اسلام ناب شده است، خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز در سایه انوار عاشورا به کشوری اثرگذار در دنیا تبدیل شده است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مراسم عزاداری امام حسین(ع) باید با بصیرت حسینی همراه باشد، تصریح کرد: امروز برای مقابله با خطر دشمن بیش از هر زمان دیگری به بصیرت حسینی نیاز داریم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه آیین های عاشورایی از سوی هیأت های مذهبی تأکید کرد و گفت: هیأت های مذهبی و مداحان اهل بیت(ع) باید انتقال دهنده معارف ائمه معصومین(ع) به جامعه باشند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با گلایه از باب شدن برخی حرکت های غیر دینی و ارزشی در هیأت های عزاداری، تأکید کرد: برنامه های هیأت های مذهبی و مداحان باید شأن و منزلت ائمه اطهار(ع) به ویژه امام حسین(ع) باشد./950/پ203/س

ارسال نظرات