۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۱۸۹۷۲۳
حجت‌الاسلام جوادی آملی:

ترویج مکارم اخلاقی در متن و حقیقت دین قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به این که ترویج مکارم اخلاقی در متن و حقیقت دین قرار دارد، بیان داشت: مبادا کسی بیندیشد که بدون اخلاق می توان زندگی کرد و اسلام متنزل و راستین با حقیقت و مکارم اخلاق آمیخته شده است.
حجت الاسلام جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا، چهارشنبه شب در سلسله نشست های با موضوع اسلام متنزل و اسلام نازل که در حسینیه هدایت آملی برگزار شد با بیان این که اسلام متنزل اسلامی بوده که همه ارکانش را وحی پوشش داده و جلوه های وحیانی  آن را می سازد که از جمله آن اخلاق است، گفت: یکی از ارکان اساسی دین مبین اسلام اخلاق بوده که اسلام منهای اخلاق اسلام نیست.

 

عضو مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به این که ترویج مکارم اخلاقی در متن و حقیقت دین قرار دارد، بیان داشت: مبادا کسی بیندیشد که بدون اخلاق می توان زندگی کرد و اسلام متنزل و راستین با حقیقت و مکارم اخلاق آمیخته شده است.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با تاکید بر این که یکی از جلوه های عمده اخلاق عزت است، خاطرنشان کرد: عزت، صلابت و پایداری از ویژگی اسلام متنزل بوده که در مقابل آن ها ذلت، خواری و سازش کاری قرار دهد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که وفاداری یکی از جلوه های زیبا و افتخار آفرین نهضت حسینی است، گفت: اسلام نازل اسلام کوفیان بوده که با عهدشکنی و میثاق را نقض کردن همراه بوده اما اسلام حسینی با وفای به عهد آمیخته و عجین است.

 

مدیر مسوول فصلنامه اسرا با اشاره به این که حضرت ابوالفضل(ع) وفادارترین یار و یاور امام حسین(ع) است، بیان داشت: وقتی یاران در شب عاشورا آمدند اظهار وفاداری کنند حضرت عباس(ع) برخواست و گفت اگر هفتاد بار ما را بکشند و خاکستر بدن را سوزانده و بر باد دهند و دوباره زنده شویم محال بوده دست از شما برداریم.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا، ادامه داد: حضرت عباس(ع) و اصحاب که در شب عاشورا اظهار محبت کرده و فردا شهید شدند نماد عزت و صلابت است.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با بیان این که آن چه خطر بوده و جامعه اسلامی را تهدید می کند اسلام سازش و ذلت است، گفت: اسلام نازل اسلام واقعی نبوده گرچه ظاهر و پرده ای از اسلام دارد.

 

عضو مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این که عزادارای امام حسین(ع) یک حقیقت جاودان و الهی است، گفت: اگر کسی با این عزاداری به درستی کنار نیاید آسیب خواهد دید.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا، ادامه داد: اگر با جلوه نوری برخورد نکنیم نار نصیب ما می شود که باید مراقب حضور خود در عزاداری ها باشیم که محفل عزای حسینی جای شوخی، آرایش و بازی نیست.

 

وی با بیان این که میدان عزاداری امام حسین(ع) باید بزرگ شمرده شده تا حرمت و یاد حضرت سیدالشهدا(ع) را حفظ کنیم، بیان داشت: متأسفانه در این روزها صحنه های مناسبی را نمی بینیم که باید احساس خجالت کنیم./950/پ202/ع

ارسال نظرات