۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۱۸۹۸۶۲
استاد حوزه علمیه:

قیام امام حسین سبب مصون ماندن دین از خرافات شد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه سلفی‌ها را ادامه دهنده راه معاویه معرفی کرد و با اشاره به این‌که اگر قیام امام حسین(ع) نبود، خدا می‌داند بنی امیه چه بر سر اسلام می‌آورند، گفت: اگر دین ما از گزند خرافات جان سالم به در برد به خاطر قیام امام حسین(ع) است و ما باید قدر این قیام را بدانیم.
قیام امام حسین سبب مصون ماندن دین از خرافات شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام اکبر سعیدی، استاد حوزه علمیه شامگاه امروز شنبه بیست و پنجم آبان ماه در مسجد قاسم بن الحسن(ع) واقع در اتوبان محلاتی با بیان این‌که در دوران معاویه نداریم کسی را که مطرح باشد و معاویه او را از بین نبرده باشد یا مانند عبدالله بن عمر او را با پول خریده باشد، افزود: درحقیقت حادثه عاشورا منصوب به معاویه است؛ معاویه طرح ریزی و یزید اجرا را به‌عهده داشت.

وی با اشاره به این‌که معاویه شخصی بود که از پرونده‌سازی برای افراد ابایی نداشت، به بیان یک داستان درباره این رفتار پلید پرداخت و گفت: قیس بن سعد بن عباده یکی از اصحاب امیرمؤمنان(ع) و مردی بسیار مؤمن و حتی قوی‌تر از مالک اشتر در مسائل سیاسی و مدیریت بود و امیرمؤمنان(ع) او را به فرمانداری مصر منصوب کرد زیرا مصر بسیار حساس و به شامات هم نزدیک بود.

حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به این‌که معاویه در چند نامه که با قیس رد و بدل کرد، به او پیشنهادهای مختلف می‌داد اما قیس نقطه ضعفی نشان نمی‌داد، اظهار داشت: به همین خاطر معاویه کسی را پیدا کرد که خط قیس را تمرین کند و بتواند مانند او بنویسد، آنگاه به او گفت نامه‌ای از جانب قیس به خودش بنویسد و در آن، به امیرمؤمنان(ع) اعتراض کرده و بخواهد با او(معاویه) بیعت کند، سپس در میان مردم آمد و با خواندن نامه گفت قیس به ما پیوسته است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اثر کار معاویه این بود که مردم شام به او بیشتر اعتماد کردند و در مردم کوفه اثری منفی نسبت به امیرمؤمنان(ع) پیدا شد زیرا می‌گفتند چرا یاران ایشان وفادار نیستند و به معاویه می‌پیوندند.

وی با بیان این‌که وقتی این خبر به امیرمؤمنان(ع) رسید، فرمودند این دروغ است، قیس این روحیه را ندارد، ابراز داشت: اطرافیان امام علی(ع) به ایشان عرض کردند فرمانداری دیگر به مصر بفرستید و قیس را بازگردانید، امیرمؤمنان(ع) محمد بن ابی بکر را به مصر فرستادند.

حجت‌الاسلام سعیدی با بیان این‌که قیس کسی بوده که گفته است جنگ با معاویه از جنگ با کفار روم و کفار ترک مهم‌تر است، گفت: قیس به خدمت امام می‌آید، این نامه را تکذیب می‌کند و امیرمؤمنان(ع) برای او توضیح می‌دهد که از این مطلب باخبر است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این‌که محمد بن ابی بکر توسط توطئه معاویه کشته می‌شود و امام علی(ع) مالک را به مصر می‌فرستد، بیان داشت: معاویه به قهوه چی در میان راه پول می‌دهد که در عسل مالک اشتر سم بریزد و به این صورت اشیان شهید می‌شود.

وی اظهار داشت: در روز عاشورا وقتی شمر می‌خواست از پشت به خیمه‌ها حمله کند، با خندق‌ها روبرو شد و شروع به فحاشی کرد؛ یکی از اصحاب امام حسین(ع) عرض کرد اگر اجازه بدهید، تیری در وسط قلب او بیندازم، اما امام(ع) اجازه ندادند و فرمودند ما نباید شروع کننده جنگ باشیم،

حجت‌الاسلام سعیدی با بیان این‌که این رفتار باید برای ما درس شود، سلفی‌ها را ادامه دهنده راه معاویه دانست و تأکید کرد: ما باید روش امامان(ع) را داشته باشیم؛ دین حتی برای پیشرفت خود به ما اجازه دروغ و تهمت نمی‌دهد.

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که اگر قیام امام حسین(ع) نبود، خدا می‌داند بنی امیه چه بر سر اسلام می‌آورند، ابراز داشت: اگر دین ما از گزند خرافات جان سالم به در برد، به خاطر قیام امام حسین(ع) است و ما باید قدر این قیام را بدانیم./956/پ202/ع

 

ارسال نظرات