۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۱۸۹۹۵۷
استاد حوزه علمیه آمل:

انسان مسلمان باید نسبت به عملکرد مدیران جامعه حساس باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که نهضت حسینی هر مرد و زنی را برای مبارزه با ظلم و ستم دعوت کرده و به جوش و خروش می آورد، گفت: اسلام یک دین سیاسی بوده و مسلمان اگر بخواهد مسلمان باشد باید سیاسی بوده و اگر ظلمی در رده های مدیریتی اتفاق می افتد مسلمانان باید حساسیت از خود نشان داده که سکوت نشانه مسلمانی نیست.
حجت الاسلام محمد امين براتي، استاد حوزه علميه امام حسن عسگري(ع) آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمدامین براتی، استاد حوزه علمیه آمل یک شنبه شب در مراسم عزاداری شهادت امام حسین(ع) که در آمل برگزار شد با بیان این که نهضت حسینی هر مرد و زنی را برای مبارزه با ظلم و ستم دعوت کرده و به جوش و خروش می آورد، گفت: اسلام یک دین سیاسی بوده و مسلمان اگر بخواهد مسلمان باشد باید سیاسی بوده و اگر ظلمی در رده های مدیریتی اتفاق می افتد مسلمانان باید حساسیت از خود نشان داده که سکوت نشانه مسلمانی نیست.

 

وی با اشاره به این که در دین مبین اسلام اصل تعهد به پیمان و ارج نهادن به قول و قرار یکی از اصول لازم است، بیان داشت: این امر ارزنده به عنوان نشانه ایمان بوده که در حادثه عاشورا ظهور پایبندی به پیمان و اعتراض به پایبند نبودن به پیمان را مشاهده کنیم.

 

استاد حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، ادامه داد: در شرایط حساسی که جامعه نیاز به حرکت برای بدعت زدایی در دین داشت نزدیک به بیست هزار نامه و امضا از کوفیان رسید که تعهد به یاری امام کردند و امام حسین(ع) به صورت عقلی، عرفی و شرعی باید پاسخگوی این اتفاق تاریخی باشد.

 

حجت الاسلام براتی، گفت: امام حسین(ع) خوب به این پیام عمل کرد اما تاریخ گواه این را دارد که جمعی به ارزش های اسلامی و انسانی پایبند نبوده و اتفاقی افتاد که دل انسان ها را مالامال از غم و اندوه می کند.

 

وی با بیان سخنی از آیت الله جوادی آملی، بیان داشت: جنگ در کربلا حرکت دو گروه از انسان ها بوده که گروهی جمال انسانی را ظهور داده و گروهی دیگر بویی از انسانیت نداشتند.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر از اهمیت والا و ارزنده ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: انسان نباید از کنار گناه و معصیت به راحتی عبور کرده که در این صورت نمی تواند نمره قبولی کسب کند.

 

حجت الاسلام براتی با بیان این که اگر نسبت به اجرای دین موضع نگرفتیم معلوم می شود که دین را به درستی نشناخته و آثار آن را نفهمیدیم، ادامه داد: قرآن کریم زنبور عسل را به عنوان موجودی که درس آموز بوده و حشره ای است که براساس وحی و دین حرکت می کند در قرآن کریم تبیین کرده است.

 

وی با اشاره به این که امام علی(ع) می فرماید شیعیان ما به مانند زنبور عسل هستند که در حیات او ارتباط با دین و وحی را مشاهده می کنیم و بی ارتباط از خدا کاری انجام نمی دهد، گفت: در بخش نرم افزاری و شیوه زندگی مشاهده می کنیم که آنان وحدت و اطاعت از امام خود دارند.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که ما با مشاهده این امور به قدرت لایزال الهی پی می بریم که چگونه هدایت گری می کند، بیان داشت: عمل به دین سبب شده که هر کس جایگاه خود را پیدا کرده و محصول چنین زندگی شیرین و شفا است.

 

حجت الاسلام براتی با تاکید بر این که محبت اهل بیت معصومین(ع) سبب می شود تا انسان کامل شده و پله های ترقی را طی کند، خاطرنشان کرد: انسانی که می خواهد زندگی او مدیریتی در راستای جمال و کمال داشته باشد باید با دین ارتباط پیدا کند.

 

وی با اشاره به این که کل نظام عالم براساس تدبیر خداوند عالم، قادر و متعال تعبیه شده است که یک سیستم هوشمندانه دارد، گفت: اگر مردم اهل تقوا بوده و دین را در همه عرصه ها رعایت کنند نظام عالم به آن ها خدمت کرده و برکات ارزنده ای برای او قرار می دهد./950/پ202/ب

ارسال نظرات