۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۱۹۰۲۲۸

شیعیان بغداد آماج حملات القاعده

خبرگزاری رسا ـ در ماه اکتبر سال جاری ۹۷۹ نفر از جمله ۱۵۸ مامور پلیس و ۱۲۷ نظامی عراقی در خشونت های مختلف در سطح کشور کشته شده‌اند.
انفجار در عراق

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: بیش از 20 نفر در اثر یک رشته انفجار در بغداد، پایتخت عراق، کشته و تعداد دیگری نیز مجروح شده‌اند.


به گفته مقامات عراقی، بیشتر این انفجارها در مناطق شیعه نشین بغداد روی داده است. خونین‌ترین این انفجارها در منطقه "صدریه" در مرکز پایتخت بوده است. در این انفجار، بمبی که در یک خودرو کار گذاشته شده بود، در یک بازار منفجر شد.


بر اساس گزارش های رسیده از شاهدان وقایع، انفجارها تقریبا همزمان صورت گرفته است.


بر اساس گزارش سازمان ملل متحد در ماه اکتبر سال جاری 979 نفر از جمله 158 مامور پلیس و 127 نظامی عراقی در خشونت های مختلف در سطح کشور کشته شده‌اند.


گزارش ها حاکی از آن است که طی یازده ماه گذشته6500 غیر نظامی نیز در خشونت های این کشور جان خود را از دست داده‌اند.


دولت عراق ستیزه‌جویان القاعده و وابستگان به حزب بعث صدام را مسبب اصلی این حملات می‌داند که شیعیان را هدف حمله قرار می‌دهند.


اوایل ماه جاری میلادی نوری مالکی، نخست وزیر عراق، از آمریکا خواست تا از طریق کمک‌های اطلاعاتی و ارسال سیستم های تازه تسلیحاتی، در کنترل خشونت ها به عراق کمک کند.


مقامات عراقی نگران آن هستند که ستیزه جویان درصدد باشند با نزدیک شدن انتخابات پارلمانی در عراق (30 آوریل 2014) به اقداماتی برای بی ثبات کردن این کشور دست بزنند./1421/1409/ح

ارسال نظرات