۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۹۰۲۸۴

بیش از 29 هزار نفر در مسابقات قرآن خوزستان نام نویسی کردند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: قاری قرآن باید با نیتی الهی و به دور از مادیات دنیایی وارد عرصه قرائت و تلاوت این کتاب شود.
حجت الاسلام ميرمحمدي، مديرکل اوقاف و امور خيريه خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید علی میرمحمدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان، پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم این استان، با بیان آماری از تعداد شرکت کنندگان مسابقات قرآن در سال های گذشته اظهار داشت: در سال 90 بیش از 2 هزار نفر و سال 91، هیجده هزار نفر بوده که هر سال افزایش چشم گیری داشته است.

وی با اشاره به رشد چشمگیر فعالیت های قرآنی در استان، ابراز داشت: این رشد روز افزون ابعاد گوناگونی را در برمی گیرد؛ چرا که شرکت کنندگان در مسابقات قرآن کریم از شکوفه ها آغاز و تا بزرگسالان و میانسالان هم ادامه دارد.

حجت الاسلام میر محمدی در ادامه با بیان نکاتی پیرامون این دوره از مسابقات خاطرنشان کرد: بیش از  29هزار نفر برای شرکت در مسابقات قرآن استان در سال 92 که در سطوح گوناگون بوده نام نویسی کرده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان همچنین با اشاره به این که قرآن کریم نسخه شفا بخش برای ملت های خیزش طلب است، تأکید کرد: اگر رهبران این انقلاب ها و خیزش ها به آیات قرآن کریم مراجعه کنند به یقین کشتی و سرنشینان آن به ساحل پیروزی می رسند.

حجت الاسلام میر محمدی با بیان این که بر شبیخون فرهنگی از سوی دشمنان اسلام به نظام اسلامی تحمیل شده است، افزود: اگر به نعمت بزرگ قرآن وصل شویم به یقین از این تلاطم و امواج فرهنگی به سلامتی عبور خواهیم کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان این که هر چه به نورانیت و معنویت قرآن نزدیک تر شویم دستیابی به سعادت آسان می شود، گفت: تلاوت سبب انس گرفتن با قرآن کریم می شود.

وی حضور قلب و نیت خالص را دو ملاک مهم برای ورود به میدان تلاوت قرآن عنوان کرد: قاری قرآن باید با نیتی الهی و به دور از مادیات دنیایی وارد عرصه قرائت و تلاوت این کتاب شود./9458/پ203/غ

ارسال نظرات