۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۹۰۳۴۶
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد:

غرب از پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران هراس دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان با اشاره به این‌که نشست‌های ژنو اهل گفت‌وگو و مذاکره بودن ایران را ثابت کرد، گفت: در نشست ژنو همه سران کفر به وحشت افتاده‌اند، آن چیزی که دل استکبار را به درد آورده است تنها پیشرفت کشور ایران است.
آيت الله طباطبايي نژاد آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان که در مسجد امام(ره) برگزار شد، با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب در دیدار بسیجیان به نحوه مقابله با استکبار اشاره کردند، گفت: ما دشمنان را خوب می‌شناسیم و می‌دانیم که هدف آنان انرژی هسته‌ای نیست، این‌ها بهانه است.

وی با اشاره به مذاکرات دیپلمات‌های هسته‌ای ایران در ژنو سویس افزود: در نشست ژنو همه سران کفر به وحشت افتاده‌اند، نتانیاهو تلاش بسیاری انجام می‌دهد، آن چیزی که دل استکبار را به درد آورده است تنها پیشرفت کشور ایران است.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: دنیای کفر تبلیغ کرده است که بدون کمک آنان هیچ کشوری نمی‌تواند پیشرفت کند، اما ما به کوری چشم دشمنان و به خواست خداوند و یاری مسؤولان راه پیشرفت و تعالی را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان این‌که رهبر انقلاب از دیپلمات‌ها حمایت کردند، ابراز کرد: البته ایشان فرمودند که از خط قرمزها هم نمی‌گذریم و دیپلمات‌ها هم نمی‌توانند از خط قرمز‌ها بگذرند، چون سرنخ این گونه مسائل در اختیار رهبر معظم انقلاب است.

آیت‌الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بصیرتی دارد که دشمن را به خوبی می‌شناسد، در قرآن کریم تأکید شده است که اگر فکر آن‌ها را نپسندید و از آن‌ها اطاعت نکنید، حتی اگر انرژی هسته‌ای نداشته باشید، با شما دشمن هستند.

نشست‌های ژنو اهل گفت‌وگو بودن ایران را ثابت کرد

وی بر اساس سخنان رهبر معظم انقلاب بر این نکته  تأکید کرد که استکبار بعد از انقلاب اسلامی، ما را تحریم کردند و افزود: آنان وحشت می‌کنند از این که ما پیشرفت علمی داشته باشیم، خود آنان خیال می‌کنند آنان سرپرست ما هستند و باید بر اساس حرف آنان کار انجام دهیم که سخت در اشتباه هستند.

امام جمعه اصفهان اظهار کرد: البته ما بنا بر اسلام با همه خوب هستیم، مگر با کسانی که محارب باشند، دستور اسلام برقراری روابط حسنه با دیگران است، تا بتوانیم دین را تبلیغ کنیم و آنان را اصلاح کنیم، البته به این معنا نیست که ما از مسیر حق خودمان دست برداریم.

وی ادامه داد: نتیجه این صحبت‌ها اگر هیچ نتیجه‌ای حاصل نشود، این است که به برخی‌ها حسن نیت ما را بفهماند، تا سایر کشورها بدانند که ما اهل گفت‌وگو و مذاکره هستیم، ما جزو ان‌پی‌تی هستیم و باید آنان انحراف ما از مسیر ان‌پی‌تی را ثابت کنند، نه این‌که ما درصدد اثبات این موضوع برآییم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز بسیج مستعضفین در پنج آذر اظهار کرد: بسیج به فرمایش رهبر معظم انقلاب یکی از معجزات انقلاب و امام خمینی(ره) است، بسیج اکنون باید 75 میلیون باشد، بسیج مساوی با یک مسلمان متدین کمربسته برای خدمت به انقلاب و اسلام است.

امام جمعه اصفهان گفت: بسیج معجزه است، برای این‌که تشکیل بسیج چندین ماه قبل از حمله عراق به ایران بود و تشکیل بسیج نوعی الهام به امام خمینی(ره) بود، خداوند وعده داده است که اگر مؤمنان تقوا پیشه کنند، حق و باطل را از یکدیگر تشخیص می‌دهند و راه خروج از دشواری‌ها در برابر آنان قرار می‌گیرد.

مادران صبور شهدا هم جزو بسیجیان محسوب می‌شوند

وی با تأکید بر این‌که سخنان رهبر معظم انقلاب درباره بسیج بسیار جامع و کامل است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در بیاناتی می‌فرمایند بسیج یکی از آیات قدرت الهی است، یا وجود بسیج یکی از معجزات انقلاب است یا بسیج عظیم‌ترین و ماندگارترین یادگار امام راحل است، یا بسیج نماد حضور ملی، مقاومت و اقتدار یک ملت است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ابراز کرد: تنها بسیج منحصر به مردان نیست، بلکه زنان را هم شامل می‌شود، مادرهایی که فرزندان خود را تشویق به حضور در جبهه می‌کردند یا در هنگام مواجه شدن با شهادت فرزاندانشان اشک نمی‌ریختند، همه بسیجی بودند.

وی تصریح کرد: مردم اصفهان که در یک روز در 25 آبان بیش از 300 شهید را تشییع می‌کند و عصر آن روز کاروان کمک به جبهه را راه‌اندازی می‌کند، بسیجی هستند، بر اساس یک نظرسنجی بیش از 90 درصد از جوانان کشور ما بسیجی هستند، یعنی آماد‌ه‌اند که برای عزت اسلام و کشور در برابر دشمن و همه سختی‌ها بایستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با بزرگداشت روز نیروی دریایی ابراز کرد: نیروی دریایی برای کشور عزیزمان ایران، عزت را به ارمغان آوردند، در دوران جنگ عزیزان نیروی دریایی وضعیت نیروهای دریایی عراق را به هم ریختند و بعد از جنگ تحمیلی نیز پیشرفت خود را ادامه دادند.

وی ابراز کرد: از نظر ساخت و ساز زیردریایی و کشتی فعالیت کردند و به دشمن نشان دادند که از تحریم‌های دشمن حسن استفاده را می‌توانند بکنند و این تحریم‌ها را تبدیل به دشمن کنند و تحریم‌های آنان را بی‌اثر کنند.

منافقان و ضدانقلاب کور و کر هستند

وی همچنین در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به آثار و نتایج پیروی از هوای نفس، افزود: کور و کر شدن یکی از پیامدهای پیروی از هوای نفس است، خداوند در قرآن منافقان را دارای این صفت ذکر کرده است و اکنون ضدانقلاب و منافقان هم درباره حقایق کور و کر شده‌اند.

وی با بیان حدیثی درباره پیروی از هوای نفس مبنی بر این‌که اگر کسی از هوای نفس پیروی کند، قدم در راه هلاکت خود برداشته است، خاطرنشان کرد: هر کس نیز با هوای نفس خود مخالفت کرد، بر اساس آیات سوره نازعات جایش در بهشت است و بسیار در زمینه اطاعت نکردن از هوای نفس آیات و احادیث وارد شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان ادامه داد: امام علی(ع) می‌فرماید که رأس عقل در مجاهدت با هوای نفس است، اگر کسی بخواهد بفهمد که عاقل است ببیند که آیا با هوای نفس مخالفت می‌کند یا نه و در بیان دیگر از ایشان پیکار با هوای نفس را همچون جنگ با دشمن بیرونی دانسته شده است./914/پ201/ب

ارسال نظرات