۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۱۹۰۴۶۲

تاکید آیت الله مکارم شیرازی بر پرهیز بانک ها از اخذ جریمه دیرکرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر این‌که تحقق بانکداری اسلامی مبتنی بر رعایت قوانین شرعی است، گفت: بانک‌ها نباید از مردم جریمه دیر کرد بگیرند، این مسأله بارها تذکر داده شده اما هنوز به صورت ریشه‌ای حل نشده است.
آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید شامگاه دیروز در دیدار با مدیرعامل و معاونین مؤسسه مالی و اعتباری کوثر، با بیان این‌که بانکداری اسلامی مبتنی بر رعایت قوانین شرعی است، گفت:‌ بانکداری اسلامی برای خدمت به مردم است و تفاوت‌های فراوانی با بانکداری غربی دارد.


وی با بیان این‌‌که مسؤولان بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به مردم از آنها فاکتور می‌گیرند و به این مسأله که پول وام در کجا هزینه می‌شود توجهی ندارند، ابراز کرد: چنین اقدامی موجب آلوده شدن نظام اسلامی می‌شود و حرام است.

این مرجع تقلید اظهار داشت:‌ از صدور فاکتورهای غیر واقعی باید پرهیز کرد چون این کار به غیرحلال شدن پول می‌انجامد و سبب از بین رفتن برکت از بانک و فرد قرض گیرنده می‌شود.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر این‌که بانک‌ها نباید جریمه دیر کرد بگیرند، افزود: این مسأله بارها تذکر داده شده اما هنوز به صورت ریشه‌ای حل نشده است.

وی ادامه داد: کسانی که نمی‌توانند در موعد مقرر دین خود را به بانک بپردازند بانک باید به اندازه دین خود از فروش مال آنها برداشته و باقی را به صاحب آن برگرداند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در بسیاری از مواقع شکایت‌هایی از سوی مردم عنوان می‌شود که بانک کل مال رهن شده را برداشته و بقیه سهم فرد را نمی‌دهد.

این مرجع تقلید ترویج قرض‌الحسنه را اقدامی با ارزش خواند و گفت: توجه به قرض‌الحسنه سبب خیر و برکت برای بانک و مردم می‌شود.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان به تبیین معنای کوثر پرداخت و ابراز داشت: کوثر به معنای خیر کثیر است و حضرت زهرا(س) برای جامعه اسلامی منبع خیر بودند./927/پ202/ع

ارسال نظرات