۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۱۹۰۵۳۹

واکنش ترکیه به اخراج سفیرش از مصر

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر ترکیه : هرگز برای کسانی که بواسطه کودتا به قدرت رسیده اند احترامی قائل نیستم
مصر و ترکيه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه خبری تلویزیون دولتی ترکیه تی آر تی در گزارشی از واکنش ترکیه نسبت به اخراج سفیر این کشور از مصر خبر داد.


در این گزارش مده است: وزارت امور خارجه ترکیه به دنبال تصمیم حکومت کودتا در مصر مبنی بر کاهش مناسبات با ترکیه و متعاقب آن  اخراج سفیر ترکیه از قاهره، پاسخ شدید الحنی به مصر داد و کاردار مصر در آنکارا به وزارت امور خارجه فراخوانده شد.


در همین خصوص اردوغان نخست وزیر ترکیه در واکنش به اخراج سفیر ترکیه از مصر گفت هرگز برای کسانی که بواسطه کودتا به قدرت رسیده اند احترامی قائل نیست. به دنبال موضعی که در قبال سفیر ما در مصر اتخاذ شد، گام لازمه از سوی ما نیز برداشته شد و بر همین اساس متقابلا به سفیر مصر در ترکیه مهلت دادیم تا 29 نوامبر خاک ترکیه را ترک کنند.


اخراج سفیر ترکیه از قاهره، به اتهام تلاش آنکارا برای تضعیف دولت مصر، روابط دو کشور را بیش از پیش تیره کرده است. تا جایی که روابط دیپلماتیک دو کشور به سطح کاردار تنزل یافته است.


گفتنی است سیاست های مداخله جویانه دولت ترکیه در امور داخلی کشورهای دیگر، همواره مورد انتقاد و اعتراض کارشناسان سیاسی داخلی و خارجی قرار گرفته است./1415/1409/ح

ارسال نظرات