۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۱۹۰۷۷۳
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان:

تربیت شدگان مکتب عربستان قبر حجربن عدی را شکافتند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: 1500 سال پیش دانشگاهی به‌نام ثقیفه در دنیا درست شد که نمونه مکتب عربستانی‌ها را تحویل می‌دهد و پانزده قرن است که قاتل، زناکار، دزد، اختلاس چی و خورنده انفال مسلمانان را بار می‌آورد.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان شامگاه سه‌شنبه پنجم آذرماه در حسینیه امام صادق(ع) واقع در خیابان ناصرخسرو تهران ابراز داشت: گناه یعنی ایستادن در مقابل خدا، شانه بالا انداختن و ردکردن خواسته او که به‌وجود آورنده خیر دنیا و آخرت است.

وی با اشاره به این‌که نخواندن نماز گناه است زیرا با «اقم الصلوه» ضدیت دارد، ادامه داد: کمک نکردن به مستحق گناه است زیرا مخالف خواسته خداوند است و روزه نگرفتن گناه است زیرا با «کتب علیکم الصیام» ضدیت دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان عمق گناه نسبت به انسان را کمال حماقت و جهل دانست و با بیان این‌که اگر انسان معنای گناه را بداند، حداقل کمتر گناه می‌کند، گفت: بسیاری اصلا گناه نمی‌کنند اما برخی با جرأت، جسارت و شاخ و شانه کشیدن گناه می‌کنند که انگار یک میدان جنگی برپاشده که یک طرف آن خدا و طرف دیگر این جنس دوپا قرار گرفته است.

این واعظ برجسته با اشاره به این‌که از زمان حضرت آدم(ع) تاکنون هیچ گناهی برای انسان سودمند نبوده است، بیان داشت: همه گناهانی که در قرآن و روایات شمرده شده است، کانون زیان است و گناه مفید نداریم، اگر داشتیم خدا مجوز انجام آن را صادر می‌کرد زیرا خدا از رساندن فایده به انسان بخیل نیست.

استاد حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از امام زین العابدین(ع)، گناه را قاتل انسان ارزیابی کرد و با بیان این‌که پیامبراکرم(ص) فرمودند اصلاح قلب، اصلاح همه وجود است، ابراز داشت: قلب حرم خدا، جایگاه ایمان، باور، تصدیق، محبت و عشق به حق است و همه اعضاء و جوارح ما تابع حالات قلب هستند.

وی با اشاره به این‌که تربیت شدگان مکتب عربستان قبر حجربن عدی(ع) را شکافتند و جنازه‌اش را دزدیدند، افزود: درطول تاریخ فقط مادر معاویه که بدکاره بود و چندین شوهر داشت، نمونه این کار را انجام داده بود که سینه حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) را شکافت و جگر سیاه ایشان را درآورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان اظهار داشت: 1500 سال پیش دانشگاهی به‌نام ثقیفه در دنیا درست شد که نمونه مکتب عربستانی‌ها را تحویل می‌دهد و پانزده قرن است که قاتل، زناکار، دزد، اختلاس چی و خورنده انفال مسلمانان را بار می‌آورد./956/پ202/ی

ارسال نظرات