۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۱۹۰۸۹۸

فعالیت 90 مبلغ مستقر در مناطق شهری و روستایی آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: 90 مبلغ مستقر در مناطق مختلف شهری و روستایی استان مشغول امر تبلیغ هستند.
تبليغ

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: 90 روحانی از سوی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه استان جهت تبلیغ بلندمدت در مناطق شهری و روستایی استان مستقر هستند.

 

وی اعلام کرد: مبلغان مستقر با حضور در مساجد، تکایا، حسینیه ها و مدارس شهری و روستایی به امر تبلیغ دین و پاسخگویی به شبهات می پردازند.

 

حجت الاسلام ارشاد تصریح کرد: در کنار فعالیت تبلیغی مبلغان مستقر، در مناسبت های دینی و مذهبی از مبلغان طرح هجرت نیز استفاده می شود که به طور مثال می توان به اعزام نزدیک به 200 مبلغ به مناطق مختلف در دهه اول محرم اشاره کرد.

 

حضور مستمر روحانیان در مدارس امین

 

معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به راه اندازی مدارس امین در سه شهر خوی، میاندوآب و ارومیه خاطرنشان کرد: این مدارس در مقطع ابتدایی و راهنمایی است و تمامی امورات و آموزش های مربوط به مسائل مذهبی، قرآنی، اخلاقی و مسائل تقویت فکری و معنوی دانش آموزان زیر نظر طلاب و مبلغان برگزیده و دانش آموخته حوزه علمیه صورت می گیرد.

 

وی توجه به بحث های اخلاقی و تربیت دینی در مدارس امین را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این راستا حوزه علمیه استان با به کار گیری روحانیان و مدرسان به نام و متعهد استان برنامه های ویژه ای را در کنار متون درسی گنجانده است.

 

حجت الاسلام ارشاد حضور مستمر روحانیت در مدارس را از امتیازهای ویژه مدارس امین برشمرد و افزود: : با توجه به حضور دائمی مبلغ در این مدارس، پنج نفر از خواهران مبلغه و سه نفر از برادران مبلغ جهت آموزش به قم اعزام شدند و در حال حاضر به صورت دائمی در مدارس فعالیت دارند.

 

وی اظهار کرد: برنامه های قرآنی، دروس اخلاق، آشنایی با ادبیات عرب و تجوید قرآن، بازدید از حوزه های علمیه، اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی، آموزش احکام و شرکت در نماز جمعه از برنامه های اولویت دار مدارس امین است./936/ت302/ب

ارسال نظرات