۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۱۹۰۹۰۳
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان خواستار شد؛

پخش برنامه‌هایی با موضوع محاسبه گناه در رسانه ملی

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بر ضرورت پخش برنامه‌هایی با موضوع محاسبه گناه در صدا و سیما تأکید کرد و گفت: ای کاش در صدا و سیما یک ذره از برنامه‌های ورزشی داخلی و خارجی و یک هزارم سریال‌هایی که در سال پخش می‌شود، به محاسبه گناه پرداخته شود.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان شامگاه چهارشنبه ششم آذرماه در حسینیه امام صادق(ع) واقع در خیابان ناصرخسرو تهران با اشاره به روایتی در کتاب کامل الزیارات مبنی بر این‌که گریه بر امام حسین(ع) تبدیل به سه حقیقت رحمت، مغفرت و شفاعت می‌شود، اظهار داشت: عالم، عالم تغییر و تبدیل است و جهان بدون وقفه به دست خدا درحال تغییر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان این‌که شفاعت در قیامت درحقیقت اشک دنیا برای حضرت ابی عبدالله الحسین(ع) است، ابراز داشت: اگر اشک انسان معمولی و بی ارزش متصل به امام حسین(ع) شود، آنقدر ارزش پیدا می‌کند که خدا آن را تبدیل به رحمت، مغفرت و شفاعت می‌کند.

این واعظ برجسته با اشاره به حدیثی از ائمه معصومین(ع)، خاطرنشان کرد: اگر انسان گناهی کرد نباید از پایین که خودش است، حساب کند بلکه باید از بالا حساب کند که با خالق جهان و کلیددار هستی مخالفت کرده است و بر این اساس گناه کبیره و صغیره نداریم.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: به فرموده قرآن، حیات یک ظرف پاک الهی است که خداوند به ما عطا کرده برای این‌که آن را از گوهر بهترین عمل پر کنیم.

وی با بیان این‌که نود و پنج درصد مردم کشورهایی که من به آنجا سفر کرده‌ام غرق در انواع گناهان بوده‌اند و سفره گناه در آمریکا پهن است، افزود: به یک دانشجوی باسواد اهل رم گفتم زندگی را معنا کن، گفت زندگی یعنی آنچه که فعلا از او لذت می‌بری، گفتم برخی از لذت‌ها پس از چندسال سبب بیماری ایدز می‌شود، پاسخ داد خب بشود کاری به آینده نداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان در ادامه این مطلب گفت: این معنای زندگی در اروپا و آمریکا و هرجایی است که فرهنگ این دومنطقه رفته باشد.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: ایتالیایی‌ها با کشورهای دیگر به‌ویژه انگلیس و آلمان بسیار بد هستند زیرا می‌گویند علم، صنعت، دانش و تکنیک نخست برای ما بوده اما انگلیس و آلمان آنها را دزدیدند.

این واعظ برجسته محاسبه نداشتن روی گناه را دلیل غرق در گناه بودن غربی‌ها دانست و افزود: مردم برای ساختن خانه از مهندس و برای چیدن دیوار از شاقول استفاده می‌کنند و پزشک تب را با درجه اندازه‌گیری می‌کند اما اکنون بسیاری از مردم ایران هیچ محاسبه‌ای روی گناه ندارند.

استاد حوزه علمیه بر ضرورت پخش برنامه‌هایی با موضوع محاسبه گناه در صدا و سیما تأکید کرد و گفت: ای کاش در صدا و سیما یک ذره از برنامه‌های ورزشی داخلی و خارجی و یک هزارم سریال‌هایی که در سال پخش می‌شود به محاسبه گناه پرداخته شود و رسانه ملی محاسبه گناه را به همه هفتاد میلیون نفر ایرانی انتقال می‌داد البته با کسانی که خوب و بد قبول‌شان دارند./956/پ202/ن

ارسال نظرات