۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۹۰۹۳۲

کتابخانه عمومی شهید علی هاشمی در اهواز افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ کتابخانه عمومی شهید علی هاشمی، با حضور آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان در اهواز افتتاح شد.
افتتاح کتابخانه عمومي شهيد علي هاشمي در اهواز افتتاح کتابخانه عمومي شهيد علي هاشمي در اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کتابخانه عمومی شهید علی هاشمی، با حضور آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، لفته منصوری، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان و سایر مسؤولان و اقشار مردم در منطقه پردیس شهرستان اهواز افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام عبدالحسین مطهری، مشاور استاندار خوزستان در امور روحانیت، با بیان این که کتاب گاهی تکوینی و گاهی تشریعی است، اظهار داشت: کتاب در لغت مجموعه ای از مفاهیم و جملاتی پیرامون یک موضوع است.

حجت الاسلام مطهری با بیان این که حضرت ادریس نخستین کسی است که خط نوشته است، خاطرنشان کرد: کتاب پل ارتباطی با جامعه و راه انتقال علوم به نسل دیگر است.

وی کتاب را مهم ترین و بهترین راه انتقال تجربیات و علوم به نسل های آینده دانست و گفت: انتقال بیانی و سینه به سینه دارای معایبی از جمله تحریف و نابودی است.

وی به اهمیت مسأله کتاب و کتابخوانی در دین اسلام اشاره کرد و گفت: در قرآن به قلم که تشکیل دهنده کتاب است قسم یاده شده است.

مشاور استاندار خوزستان در امور روحانیت بیان داشت: کتاب قرآن به عنوان معجزه اسلام دربرگیرنده کتاب های مقدس انبیاء پیشین است.

حجت الاسلام مطهری با بیان این که کتاب باعث پیشرفت علوم در عرصه های گوناگون می شود، اظهار داشت: عمر کتابت طولانی است اما مدت زمان زیادی از مسأله کتابخانه داری نمی گذرد.

در ادامه این مراسم لفته منصوری، مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان خوزستان به ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد پرداخت.

آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان دیگر سخنران این مراسم بود که به اهمیت مسأله کتاب و کتابخوانی در جامعه امروز پرداخت.

بنا براین گزارش، کتابخانه عمومی شهید علی هاشمی به عنوان سی و یکمین کتابخانه عمومی اهواز به دست همسر شهید علی هاشمی افتتاح شد.

در پایان این مراسم، آیت الله موسوی جزایری از بخش های گوناگون کتابخانه شهید علی هاشمی بازدید کرد./9464/د101/س

ارسال نظرات