۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۱۹۱۱۰۵
حجت الاسلام حسناتی:

بسیج تداوم دهنده راه پیامبر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف آباد، از جمله ویژگی های اخلاقی یک بسیجی را سازگار بودن دانست و افزود: بین دو کلمه سازگاری و سازش‌کار بودن تفاوت است و اسلام سازش با دشمن را منع و سازگاری را بین افراد یک جامعه، بسیار سفارش کرده است.
حجت الاسلام حسناتي امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، شب گذشته به مناسبت هفته بسیج در میان جمعی از طلاب حوزه فاطمیه نجف آباد، با اشاره به اول بسیجی عالم، حضرت علی(ع) که در رکاب پیامبر بود، گفت: بسیج ریشه در روایات و آیات دارد، آن جا که خداوند می فرماید، آمادگی تان را حفظ کنید و با توجه به شرایط دست به کوچ بزنید.  

 

وی در بیان معنای واژه بسیجی، بیان داشت: زمانی که سخن از بسیجی به میان می آید، منظور روحیه یک مسلمان واقعی است که برای حفظ نظام و مبانی دین اسلام به میدان می آید و در یک معنا به صورت یک دیندار واقعی است.

 

امام جمعه نجف آباد از جمله ویژگی های اخلاقی یک بسیجی را سازگار بودن دانست و افزود: بین دو کلمه سازگاری و سازش‌کار بودن تفاوت است و اسلام سازش با دشمن را منع و سازگاری را بین افراد یک جامعه، بسیار سفارش کرده است.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه با اشاره به اتفاقاتی که در کشورهای اسلامی به خصوص سوریه در حال وقوع است، افزود: زمانی فقط در ایران روحیه بسیجی وجود داشت و زمانی در کشور لبنان و حزب الله، ولی اکنون اکثر کشورهای اسلامی به خصوص سوریه با آن مقاومتی که در برابر وهابیان از خود نشان داده اند، شخصیت بسیجی را به تمام کشورهای اسلامی نشان داده اند.

 

وی در ادامه افزود: دشمن در ابتدا قصدش از حملات سوریه، از میان بردن حرم حضرت زینب (س) و به دنبال آن از میان بردن حرمین شریفین در کربلا و نجف بود، ولی اکنون تنها دستاوردش از این کشتار، فشار روی مردم بی گناه سوریه بوده است و اکنون شاهد درست شدن یک ایران دیگر، در کنار حزب الله لبنان هستند.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد درباره اهمیت و حساسیت دوران آخرالزمان، گفت: این دوران دارای چنان اهمیتی است که به فرموده پیامبر اکرم(ص)، ارزش دینداری هر فرد در این زمان برابر با 50 نفر از کسانی که در رکاب پیامبر(ص) بودند.

 

وی در ادامه، علت ارزش افراد دیندار در آخر الزمان را مشکلات و فتنه ها و گرفتاری هایی دانست که در دوران آخرالزمان پیش می آید، که اگر برای آن یاران پیش آمده بود، هرگز صبر نمی کردند و راه را گم می کردند، چنان که در دوران پیامبر(ص) بعد از وفات ایشان تنها چند نفر بر عهد و پیمان خود باقی ماندند.

 

حجت الاسلام حسناتی از دیگر ویژگی های مؤمنان آخرالزمان را ثبات قدم عنوان کرد و افزود: به فرموده امام سجاد(ع)، آنان که بر ولایت ما صبر و دارای ثبات قدم باشند و دچار شک نشوند، اجر برابر هزار شهید در جنگ بدر و احد را خواهند داشت.

 

وی در ادامه بیان داشت: دینداری و ثبات قدم در این دوران از گرفتن آتش در کف دست نیز سخت تر است و نمونه آن هجمه هایی است که دشمن با تمام توان و برنامه ریزی به وسیله برنامه ها، آرام آرام وارد خانواده ها شده و روابط آنها را سست و ایمان آنها را مورد نشانه قرار داده است.

 

امام جمعه نجف آباد با اشاره به این که امروزه در عصر و زمانه ای خاص به سر می بریم که باید در کنار علم و مباحث علمی، هوشیاری، بصیریت و به روز بودن نیز داشت، تصریح کرد: با این اوضاع باید بتوانیم با استفاده از ابزار فرهنگی، به مقابله با تهاجمات و جنگ نرم که در حال از میان بردن بنیان خانواده ها و رواج بی عفتی در جامعه هستند، بپردازیم.

 

امام جمعه نجف آباد در ادامه از جمله وظایف یک طلبه بسیجی را شناخت تهاجمات دشمن عنوان کرد و بیان داشت: در این زمانه حوزه های علمیه با شناخت هر چه بهتر از دین و انجام تکلیف و پیاده کردن روحیه بسیجی و بیرون آوردن بالاترین رحمت الهی یعنی قرآن از محجوریت هر چه بهتر می توانند جوانان جویای دین را نسبت به سیره و سنت پیامبر(ع) آگاه کنند./939/پ202/ب

ارسال نظرات