۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۱۹۱۳۵۵

انتشار نامه جمعیت قرآنی استان تهران به وزیر فرهنگ و ارشاد

خبرگزاری رسا ـ جمعیت قرآنی استان تهران طی نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آمادگی خود را برای همکاری در جهت تحقق اهداف معاونت قرآن و عترت این وزارتخانه اعلام کرد.
انتشار نامه جمعیت قرآنی استان تهران به وزیر فرهنگ و ارشاد
به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت قرآنی استان تهران با داشتن بیش از یک هزار عضو قرآنی از استادان، پیشکسوتان، حافظان، قاریان و نخبگان قرآنی، یکی از نهادهایی است که در جهت گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه برنامه‌های اثربخشی را انجام می‌دهد.
در این راستا جمعیت قرآنی استان تهران در طی نامه‌ای به جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آمادگی خود را برای همکاری در جهت تحقق اهداف معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی اعلام کرده است.
در بخشی از این نامه آمده است: دستیابی به جامعه‌ای متمسک به قرآن و عترت و برخوردار از ایمان و عمل صالح محقق اندیشه‌های معمار بزرگ انقلاب اسلام و رهنمودهای مقام معظم رهبری و گسترش فرهنگ حیات بخش قرآن کریم و ارتقای ایران به کشوری توسعه یافته با هویت اسلامی انقلابی در گرو عزم ملی و اراده هماهنگ مدیران ارشد نظام برای توسعه فرهنگ قرآنی است.
در ادامه این نامه آمده است: اکنون که بحمدالله حضرتعالی با داشتن سوابق ارزنده فرهنگی، دینی و مذهبی در برنامه‌های خود بر استفاده از همه ظرفیت‌ها و امکانات موجود در حوزه‌های دینی تأکید داشته و ترویج و نشر فرهنگ قرآنی را در صدر برنامه‌های خود عنوان کرده‌اید، موجی از امید را در دل فعالان قرآنی ایجاد کرده است، لذا شایسته است که با توجه به این حوزه گران‌سنگ و ظریف و حساس را در اولویت برنامه‌ها قرار دهید و بسترسازی،تبیین منشور توسعه فرهنگ قرآنی، سیاست‌گذاری و راهبردی‌ کردن آن در حوزه قرآن و عترت از جمله موضوعات مهمی است که هر چه زودتر باید با برنامه‌ ریزی‌های عملیاتی و دقیق به آن پرداخت.
برگزاری نشست مشترک با اعضای شورای مرکزی جمعیت قرآنی استان تهران و کشور، تبیین جایگاه و اولویت‌بندی فعالیت‌های قرآن و عترت در بازه زمانی مشخص و انجام امور نمادین و اثربخش در حوزه معاونت قرآن و عترت به منظور تبیین فعالیت‌های مربوطه در تحقق اهداف و برنامه‌های قرآنی و سیره اهل بیت(ع) از جمله برنامه‌های پیشنهادی این جمعیت برای همکاری با معاونت قرآن و عترت است./9598/د102/ی
ارسال نظرات