بازی های آنلاین هم امنیت اطلاعاتی ندارند
به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا و انگلستان اطلاعاتی را با استفاده از عوامل خود به عنوان بازیکنان بازی های محبوب آنلاین جمع آوری می کردند.
روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به اسناد جدید افشا شده توسط ادوارد اسنودن، افسر سابق سازمان سیا، این مطلب را گزارش داد.
سازمان های جاسوسی این دو کشور، با احتمال اینکه دیگران ارتباطات و برنامه ریزی های مخفی خود را از این طریق انجام دهند، دست به این عمل زدند.
به گزارش نیویورک تایمز، بازی های آنلاین مانند World of Warcraft و Second Life و سرویس خدمات آنلاین Xbox Live مورد هدف این جاسوسان قرار گرفت. ماموران سازمان های امنیتی برای خود شخصیت های کامپیوتری را ایجاد کردند و سپس جاسوس و اطلاع دهندگانی را استخدام و اطلاعات را جمع آوری می کردند.
البته این روزنامه این را نیز افزوده که این کار جز هزینه های گزاف، هیچ موفقیتی را نصیب این سازمان ها نکرده است./1420/ 1409/ح