۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۱۹۱۹۸۲

نخستین آزمون استعدادهای درخشان قرآنی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا - نخستین آزمون استعدادهای درخشان قرآنی با هدف آمادگی افراد برای حضور در مرحله دوم، ۲۱ آذرماه به همت سازمان دارالقرآن برگزار می‌شود.
نخستین آزمون استعدادهای درخشان قرآنی برگزار می‌شود
به‌گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، محمد ضرغام با اشاره به برگزاری نخستین آزمون استعدادهای درخشان قرآنی، اظهار داشت: نخستین دوره تربیت استعدادهای درخشان قرآنی از 26 تا 29 شهریور ماه به همت سازمان دارالقرآن برگزار شد.
وی با بیان اینکه در این دوره آموزشی 100نفر از نوجوانان مستعد قرآنی 12تا 18 سال تحت آموزش‌ها اولیه قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: در نخستین دوره از هر استان حداقل یک نفر و حداکثر هفت نفر شرکت کردند که پس از اتمام، در 14 مهر ماه ابلاغیه‌ای مبنی بر ارائه تکالیفی برای پیگیری فعالیت‌های قرآنی افراد شرکت کننده در اردو به استان‌های مختلف ارسال شد تا نوجوانان از امور قرآنی غافل نشوند.
مدیر آموزش سازمان دارالقرآن‌الکریم به تکالیف ارائه شده اشاره کرد و گفت: در تکالیف نوجوانان حفظ نیم جزء از قرآن یا حفظ سوره‌های «لقمان»، «حجرات»، «جمعه» و «صف» را تعیین کرده‌ایم که آنها باید تا پیش از برگزاری مرحله دوم دوره استعدادهای درخشان قرآنی به قطعات تعیین شده مسلط باشند.
ضرغام با بیان اینکه مرحله دوم دوره استعدادهای درخشان از 22 تا 25 بهمن ماه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد، ادامه داد: ما تا پیش از برگزاری دومین دوره تربیت استعدادهای درخشان قرآنی از این 100 نفر آزمون‌هایی می‌گیریم تا سطح توانمندی‌های آنها را ارزیابی کنیم.
وی با اشاره به زمان برگزاری نخستین آزمون استعدادهای درخشان قرآنی، اظهار داشت: در اولین گام روز پنج‌شنبه 21 آذرماه آزمونی کتبی به صورت متمرکز در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود که در این آزمون افراد باید حداقل نمره 14را کسب کنند.
مدیر آموزش سازمان دارالقرآن با بیان اینکه در این آزمون‌ها تجوید و مفاهیم سطح یک قرآن نوجوانان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا آنها با آمادگی بیشتری در دوره دوم استعدادهای درخشان قرآنی شرکت کنند، خاطرنشان کرد: برنامه ما در این آزمون سنجش توانمندی‌های افراد است و اگر کسی نتواند به حد نصاب نمره دست یابد حذف نخواهد شد، چرا که هدف از برگزاری این آزمون آمادگی برای حضور در دوره دوم است.
ضرغام با اشاره به اینکه پس از برگزاری آزمون، افراد باید لوح فشرده قطعات تلاوت شده مجلسی خود را برای سازمان دارالقرآن ارسال کنند، ادامه داد: ما یک بار با تمامی نوجوانان قرآنی شرکت‌ کننده در اردوی استعدادهای درخشان تماس گرفتیم و تکالیفی به آنها دادیم که بر طبق آن، نوجوانان باید تا پایان آذرماه تلاوت‌های تحقیق خود را برای ادارات دارالقرآن استان‌ها ارسال کنند./9598/د102/ی
ارسال نظرات