۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۹۲۰۲۰
فردا در مشهد؛

برگزاری همایش «نور مجرد» در پاسداشت علامه تهرانی

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگداشت علامه سیدمحمد حسین حسینی تهرانی از علمای بزرگ خراسان با عنوان «نور مجرد» فردا در مشهد برگزار می شود.
نور مجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عبدالحمید واسطی، معاون پژوهشی موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی با اعلام این خبر گفت: همایش نور مجرد در آستانه بیستمین سالگرد ارتحال این عالم ربانی و در راستای احیای سیره و سنت علمای الهی که مصداق بارز احیای تعالیم دین و تعظیم شعائر است، برگزار می شود.

 

وی با اشاره به منحصر به فرد  بودن پیام رهبر معظم انقلاب در مورد رحلت ایشان، تصریح کرد: از خصوصیات بارز ایشان، جامعیت در عرفان با برهان و شریعت می باشد که در آثار ایشان به خوبی مشهود است.

 

دبیر همایش «نور مجرد» تصریح کرد: این همایش با حضور حجج اسلام محسن سعیدیان، علی رضایی تهرانی، مهدی زمانی، محمدحسن وکیلی که شاگردان علامه تهرانی و از اساتید برجسته حوزه هستند، به موضوعاتی چون توصیفی از علامه، انقلاب فرهنگی در دیدگاه علامه، نوآوری های حکمی عرفانی، مکتب سلوکی و نظام فکری علامه می پردازد.

 

حجت الاسلام واسطی افزود: در این همایش همچنینپایگاه اینترنتی نور مجرد، به نشانی www.maarefislam.comکه عنوان آن برگرفته از کتابی با همین عنوان (اثر فرزند بزرگ علامه) در وصف علامه است، رونمایی خواهد شد.

وی با بیان این که تلاش شده است این برنامه از حالت تشریفاتی خارج و دستاوردی برای مخاطبان داشته باشد، یادآور شد: همایش نور مجرد ساعت 17 پنجشنبه 21 آذرماه در محل تالار نور مشهد واقع در خیابان آبکوه برگزار می شود.

 

قابل ذکر است، مرحوم علامه حاج سیدمحمدحسین حسینی طهرانی(ره)، از فرزانگانی بودند که در علم و عمل، با اراده و همت نافذ، به فتح قله‌های عبودیت و معرفت نائل شده و اهتمام ایشان به عرفان و سلوک الی الله به‌همراه تلاش اکید بر شریعت‌محوری و سلوک مبتنی بر فقاهت، سبب شد برخی طلاب که به دنبال دست‌یابی به معنویت و علوم و معارف اسلام تواماً بودند، به‌تدریج گرد ایشان آمده و توصیه‌های آن مرحوم را در آموزش و تهذیب سرلوحه طلبگی خود قرار دهند.

 

بیش از پنجاه جلد کتاب از جمله دوره سه جلدی الله شناسی، دوره 18 جلدی امام‌شناسی، دوره 10 جلدی معادشناسی، دوره چهار جلدی نورملکوت قرآن، دوره چهار جلدی ولایت‌فقیه درحکومت اسلام، مهرتابان یادنامه علامه طباطبایی، روح مجرد یادنامه عارف کامل سیدهاشم حداد، وظیفه فرد مسلمان در احیای حکومت اسلام  به یادگار مانده است./930/پ202/س

ارسال نظرات