۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۹۲۰۹۹

اعزام بیش از 80 مبلغ به مناسبت دهه آخر صفر در لرستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان از اعزام بیش از 80 مبلغ به مناسبت دهه آخر صفر در لرستان خبر داد.
اعزام مبلغان

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه استان لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان این که در مناسبت های گوناگون سازمان تبلیغات اسلامی لرستان و حوزه علمیه این استان، مبلغان را به مناطق گوناگون لرستان اعزام می کنند، بیان داشت: به مناسبت دهه آخر ماه صفر نیز بیش از80 مبلغ  از طرف حوزه علمیه لرستان، به شهرستان ها و روستاهای لرستان اعزام می شود.

وی با بیان این که این تعداد مبلغ بومی و غیربومی هستند، گفت: روحانیان با تبیین فرهنگ صحیح عزاداری و سوگواری امام حسین(ع) در جامعه، با هجمه های فرهنگی و استکبار مقابله می کنند.

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به نقش مبلغان و روحانیان در گسترش فرهنگ دینی، بیان داشت: مهم ترین وظیفه مبلغان خودسازی و تبلیغ عملی دین است.

مدیر حوزه های علمیه لرستان در ادامه تصریح کرد: روحانیان نباید تنها به سخنرانی اکتفا کنند بلکه باید خود را به ‌گونه‌ای پرورش دهند که آثار عملی دین در رفتار و کردارشان به‌خوبی مشخص شود.

حجت الاسلام مبلغی افزود: حضور مبلغان می‌تواند فضای معنوی جامعه را تقویت کرده و بسیاری از شبهات دینی را از ذهن جوانان پاک کند، این خود می‌تواند پاسخ‌ مناسبی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان ضد ایران اسلامی باشد.

مدیر حوزه های علمیه لرستان در ادامه گفت: ترویج فرهنگ اسلامی، رساندن پیام عاشورا و بیان اهداف قیام امام حسین (ع) و تشریح شیوه‌های صحیح عزاداری از برنامه‌های تبلیغی مبلغان اعزامی در ماه محرم و صفر است.

وی با بیان این که درطول سال 260 مبلغ بومی و غیربومی در لرستان به مناطق گوناگون این استان اعزام شده است، افزود: در ماه محرم نیز90مبلغ اعزام شده است.

حجت الاسلام مبلغی در ادامه افزود: این تعداد مبلغ درشهر وروستاها به امر تبلیغ دین مبین اسلام پرداخته و در راستای برگزاری نمازهای جماعت و قرائت ادعیه در مجالس و مراسم ویژه محرم و صفر فعالیت می‌کنند./9451 

/پ202/س 

ارسال نظرات