۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۹۲۱۶۹
آیت الله موسوی جزایری:

ماندلا خود را مدیون انقلاب اسلامی می‌دانست

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به به دیدار نلسون ماندلا با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ماندلا در این دیدار خود را مدیون انقلاب اسلامی ایران دانست.
آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، به روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: این روز به مناسبت شهادت آیت الله مفتح در روز 27 آذر از طرف امام خمینی(ره) نامگذاری شده است.

امام جمعه اهواز آیت الله مفتح را از نمادهای بارز وحدت حوزه و دانشگاه دانست و افزود: این عالم بزرگ در دوران اوایل انقلاب پا به عرصه دانشگاهی گذاشت، که خطر مادی گرایی، فساد و بی دینی آت را تهدید می کرد.

آیت الله موسوی جزایری، با اشاره به فعالیت های فرقه های کمونیست و سوسیالیسم در دانشگاه ها و ایجاد انحراف در بین جوانان در اوایل انقلاب، خاطر نشان کرد: در مقابل این هجمه های فساد و فحشا علمای بزرگی از جمله شهید مفتح، شهید مطهری و شهید بهشی با حضور در دانشگاه های مختلف کشور به روشنگری می پرداختند.

نهادهای رهبری در دانشگاه ها نماد بارز وحدت حوزه و دانشگاه است

نماینده مرم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: کتابی از مجموعه سخنرانی های شهید مطهری با عنوان مسأله حجاب به چاپ رسیده است که این کتاب مجموعه سخنرانی های این عالم بزرگ در دانشکده نفت آبادان است.

امام جمعه اهواز با بیان این که شهید مفتح هر زمان که اسلام احساس نیاز می کرد با در برابر دشمن می ایستاد، تصریح کرد: سر انجام این عالم بزرگوار از سوی منافقان کور دل به شهادت رسیدند.

آیت الله موسوی جزایری وحدت حوزه و دانشگاه را بسیار مقدس دانست و افزود: نماد این وحدت نهاد های نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه ها است و این نهاد ها پل ارتباطی بین حوزه و دانشگاه ها است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که حوزه آمادگی خود را جهت حضور در میدان دانشگاه ها اعلام می کند، اظهار داشت: برگزاری برنامه های اثرگذار و محتوایی در دانشگاه ها سبب ایمن سازی این مراکز علمی در مقابل تهاجم دشمن می شود.

نلسون ماندلا خود را مدیون انقلاب اسلامی ایران می دانست

امام جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود به درگذشت نلسون ماندلا رهبر مقابله با تبعیض نژادی اشاره کرد و گفت: این مرد بزرگ در سن 95 سالگی از دنیا رفت در حالی که خدمات بسیاری به مردم مستضعف کرده بود.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که ماندلا از طرف تعدای از سفید پوستان حاکم در آفریقای جنوبی به حبس ابد محکوم شده بود اظهار داشت: نلسون ماندلا کسی بود که عمر خود را در راه انسانیت و مردم گذاشت و خداوند متناسب با عملش اجرش را می دهد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به به دیدار نلسون ماندلا با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ماندلا در این دیدار خود را مدیون انقلاب اسلامی ایران دانست.

امام جمعه اهواز با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی خاطر نشان کرد: زیارت امام حسین(ع) در اربعین از نشانه های مؤمن است که در روایات آمده.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که همه ساله شور و اشتیاق مردم کشور جهت پیاده روی اربعین بیشتر می شود، اظهار داشت: با توجه به مشکلات موجود در مرزها شایسته است، که هیأت هایی از سراسر استان جهت خدمت به زائران حسنی در مرز های شلمچه و جزابه مستقر شوند.

آیت الله موسوی جزایری در ابتدای سخنان خود با بیان این که تقوا به معنای خدا ترسی است، اظهار داشت: انسان با تقوا خود را بر کارهای خود ناظر می داند و هر عملی را در زندگی خود انجام نمی دهد./9464/پ201/س

ارسال نظرات