۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۱۹۲۵۹۴

مراسم دومین سالگرد درگذشت کیم جونگ ایل

خبرگزاری رسا ـ سالروز مرگ کیم جونگ ایل تعطیل عمومی اعلام نشده است. با این همه طی برپایی مراسم یادبود در سطح شهر تردد به طور چشمگیری کاهش می یابد.
مراسم سالگرد مرگ رهبر کره شمالي
به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یورونیوز در خبری گفت: دومین سالگرد درگذشت کیم جونگ ایل، رهبر پیشین کره شمالی روز سه شنبه طی مراسمی از سوی دولت این کشور برپا شد.
برپایی این مراسم همزمان با در صدر اخبار قرار گرفتن نام کیم جونگ اون است که پس از مرگ پدرش رهبری کره شمالی را در سال 2011 میلادی برعهده گرفت. وی به تازگی فرمان اعدام شوهر عمه اش را به اتهام خیانت صادر کرده است.
از جانگ سونگ تائک تا پیش از طرح این اتهام و محکومیت به مرگ، به عنوان دومین چهره پر نفوذ حکومت کمونیست کره شمالی یاد می شد.
سالروز مرگ کیم جونگ ایل تعطیل عمومی اعلام نشده است. با این همه طی برپایی مراسم یادبود در سطح شهر تردد به طور چشمگیری کاهش می یابد.
همزمان با فرا رسیدن سالگرد درگذشت رهبر پیشین کره شمالی و برپایی مراسم دولتی در پیونگ یانگ، در کشور همسایه نیز جمعی از شهروندان گرد هم آمده و تصاویر رهبران پیشین و کنونی کره شمالی را در سئول به آتش کشیدند. در میان این معترضان شماری از گریختگان از کره شمالی نیز دیده می شوند./1421/1409/ح

 

ارسال نظرات