۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۹۲۶۸۰
همزمان با نزدیک شدن اربعین حسینی؛

راه های سفر به کربلای معلی آسان شد

خبرگزاری رسا ـ نشست بررسی راهکارهای ساماندهی تردد زائران حسینی در مرز چذابه برگزار شد.
جلسه هماهنگي تردد زوار

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نشست هماهنگی و روند ساماندهی تردد زائران حسینی، ظهر امروز با حضور مسؤولان در مرز چذابه برگزار شد.

در این نشست، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت و حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان حضور داشتند.

حسن حائری، مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان، ناصر حویزاوی، مدیرکل حج و زیارت خوزستان و علی عسکر ظاهری، رییس جمعیت هلال احمر خوزستان از دیگر حاضران این نشست بودند.

در این نشست افزون بر طرح مشکلات زوار اباعبدالله حسین(ع) راهکارهایی جهت برطرف شدن آن ها نیز ارائه شد.

بنا براین گزارش، حذف اخذ هزینه های عوارض از جمله عوارض بیمه و هلال احمر، افزایش تعداد چادر جهت اسکان، تأمین آب شرب و افزایش سه برابری صدور گذرنامه از مصوبات این نشست بود.

اعزام بیش از 200 هزار نفر از مرزهای خوزستان به عراق

در ابتدای این نشست، ناصر حویزاوی، مدیرکل حج و زیارت استان خوزستان، با اشاره به تردد بیش از 200 هزار نفر از مرزهای شلمچه و چذابه به عراق اظهار داشت: آمار افرادی که از طریق سفارت عراق و یا کنسولگری این کشور اقدام به دریافت ویزا کرده اند در این آمار نیست.

 وی به ارائه خدمات از سوی جمعیت هلال احمر و هیأت های مذهبی اشاره و تصریح کرد: از مردم تقاضا می کنیم جهت و خدمت به زوار امام حسین(ع) با حضور در مرزها کمک رسان باشند.

در بخشی دیگر از این مراسم، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان به شور و اشتیاق خاص زائران اباعبدالله حسین(ع) اشاره و تصریح کرد: شور و اشتیاق شیعیان جهان جهت شرکت در مراسم اربعین حسینی در کربلا توصیف ناپذیر است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: حب اهل بیت(س) در دل های مردم ایران مسأله ای فطری است که در پیاده روی اربعین به نمایش در می آید./9464/پ202/غ

ارسال نظرات