۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۱۹۲۶۸۹

فشار بر اوباما برای پایان جاسوسی ها

خبرگزاری رسا ـ 15 شرکت معتبر و پیشرو در امور ارتباطی، در دیدار با باراک اوباما از وی خواستند تا جاسوسی از مردم متوقف شود.
جاسوسي از اينترنت

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، 15 شرکت پیشروی فن آوری های اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا و جهان از باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، خواستار اعمال فشار بر دولت به منظور قطع استفاده از برنامه های مخفی جاسوسی از شهروندان شدند.

 

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، آنها در دیدار 2 ساعته با رئیس جمهور و جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا، انجام اصلاحات در زمینه فعالیت های اطلاعاتی آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا، NSA، را خواستار شدند.

 

در میان افرادی که به باراک اوباما مراجعه کردند، مدیران ارشد شرکت های اپل، فیس بوک، گوگل، مایکروسافت، یاهو و سایر شرکت های معتبر هستند.

 

اوایل ماه جاری شرکت های فن آوری اطلاعاتی نامه ای را به رئیس جمهور و کنگره آمریکا ارسال کردند و عمل جمع آوری اطلاعات را ناقض آزادی شهروندان خواندند.

 

حال که نامه آنها بی پاسخ مانده است، این بار با حضور در کاخ سفید، خواسته خود را به طور مستقیم به گوش مسئولین کشور خود رساندند. شرکت های بزرگ اینترنتی بر این باورند که ابعاد فعالیت دولت ایالات متحده آمریکا باید کنترل شود./1420/ 1409/ح

ارسال نظرات