۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۱۹۲۷۹۷

دولت اردوغان متهم به فساد مالی

خبرگزاری رسا ـ رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه ضمن انتقاد شدید از روند تحقیقات، این تحقیقات را عملیاتی کثیف و توطئه ای سیاسی علیه دولت خود می خواند.
فساد مالي در ترکيه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یورونیوز در گزارشی از خشم اردوغان در خصوص تحقیقات به اتهام فساد مالی در دولت وی خبر داد.


به دنبال بازداشت 52 نفر در ترکیه به اتهام فساد مالی دولتی، پنج افسر ارشد پلیس استانبول و آنکارا نیز که ناظر بر پرونده های مذکور بودند، از کار برکنار شدند.


رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه ضمن انتقاد شدید، این تحقیقات را عملیاتی کثیف و توطئه ای سیاسی علیه دولت خود می خواند.


وی می گوید در حالی که دولت او سعی دارد ترکیه تا سال 2023 میلادی در بین 10 کشور برتر جهان جای گیرد، برخی دیگر اما هدفشان این است تا ببیند چگونه می توانند مانع چنین پیشرفتی شوند.


کارشناسان، بازداشت های اخیر در ترکیه را نتیجه انشقاق در حزب عدالت و توسعه آقای اردوغان و جداکردن فتح الله گولن و حامیانش از حزب حاکم می دانند.


فتح الله گولن، که در تبعید خود خواسته در آمریکا به سر می برد در ادارات و وزارتخانه های مهم ترکیه و در بدنه حزب حاکم ترکیه حامیانی پرنفوذ دارد و تا چندی پیش از حامیان حزب و دولت آقای اردوغان بود.


اگرچه دولت ترکیه ماجرای تحقیقات در خصوص فساد گسترده دولتی را آلوده به اغراض سیاسی می داند اما بولنت آرینچ، معاون نخست وزیر ترکیه می گوید دولت در کار نظام قضایی ترکیه دخالتی نخواهد کرد.


تصاویر ویدئویی منتشر شده، چهار و نیم میلیون یورو را نشان می دهد که ظاهراً از یک جعبه کفش متعلق به یکی از پسران بازداشت شده سه وزیر کابینه آقای اردوغان، کشف و ضبط شده است.


کل مبلغ مورد بحث در این پرونده فساد مالی، 87 میلیارد یورو ذکر می شود./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات