۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۹۲۹۷۴
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران:

حرکت برنامه های آموزشی در مسیر پژوهش یک ضرورت است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که مدیران حوزه های علمیه باید در طلاب ایجاد انگیزه کنند، گفت: حرکت برنامه های آموزشی در مسیر پژوهش یک ضرورت است که باید به آن توجه و نگاه خاصی صورت گیرد.
هفته پژوهش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران، ظهر امروز در نشست پژوهشی حوزه های علمیه استان مازندران که در سالن همایش های مجمتع فرهنگی هنری حضرت ولی عصر(عج) آمل برگزار شد با بیان این که پژوهش محوری نقش ارزنده ای در راستای پیشرفت و توسعه دارد، گفت: امر تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه آن قدر مهم است که کار فردی راه به جایی نمی برد و اراده ای جمعی نیاز است.


وی با اشاره به این که پژوهش می تواند راهشگای امور مختلف باشد، بیان داشت: توجه به پژوهش امر ارزنده ای بوده که باید با نگاهی ویژه به آن توجه شود.


حجت الاسلام اکبری با بیان این که در تمام سطوح حوزه های علمیه باید اراده جمعی و ایجاد انگیزه وجود داشته و مدیران حوزوی این امر را در میان طلاب تقویت کنند، ادامه داد: اهتمام ارزنده ای باید وجود داشته باشد تا بخش پژوهش با غربت همراه نبوده و گام های والای در راستای ترویج آن برداشته شود.


معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که بودجه ای که تخصیص داده می شود نمی توان روی آن حساب باز کرد، گفت: اگر بودجه و حمایت مالی صورت نگیرد نمی توان کاری انجام داد که در این راستا باید نگاهی ویژه وجود داشته باشد.


وی با اشاره به این که ما چه بخواهیم و چه نخواهیم قطار تحقیق و پژوهش حرکت کرده است، ادامه داد: باید تلاش ما در این راستا بوده تا با مشخص کردن هدف و مقصود از این حرکت عقب نمانیم.


حجت الاسلام اکبری با بیان این که روح حوزه های علمیه در تحقیق و پژوهش است، گفت: تا آموزش نباشد پژوهش معنا پیدا نکرده که باید به این امر مهم توجه شود.


معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که طلاب باید در فراگیری علوم دینی نهایت تلاش و کوش را داشته باشند، بیان داشت: طلاب باید با آمادگی کامل جهت فراگیری دروس در کلاس های درسی حاضر شده تا بتوانند بازدهی خوبی داشته باشند.


وی با بیان این که مدیران حوزه های علمیه باید در طلاب ایجاد انگیزه کنند، ادامه داد: حرکت برنامه های آموزشی در مسیر پژوهش یک ضرورت است که باید به آن توجه و نگاه خاصی صورت گیرد./901/پ202/ب

ارسال نظرات