۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۹۲۹۸۷
مدیر کل ثبت احوال خوزستان خبر داد؛

«حسین» پرطرفدارترین نام در خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل ثبت احوال خوزستان اظهار داشت: از 20 نام پرطرفدار مردم خوزستان تعداد 19 نام از اسامی و القاب ائمه اطهار(ع) است.
ائمه اطهار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، بهنام مریدی، مدیر کل ثبت احوال خوزستان، عصر امروز، در نشست خبری که به مناسبت هفته ثبت احوال برگزار شد، به فراوانی نام ائمه اطهار در استان خوزستان اشاره کرد و افزود: در بین نام های پسران، حسین، علی، امیرحسین، محمد، ابوالفضل، امیر علی، مهدی، عباس، محمدرضا و رضا به ترتیب نام های پرطرفدار خوزستانی ها هستند.

وی با بیان این که این آمار مربوط به هشت ماهه نخست سال 92 است، گفت: نام های فاطمه، زهرا، زینب، رقیه، ریحانه، ام البنین، مریم، نرگس، کوثر و بهار نام های پرطرفدار دختران در بین خوزستانی ها هستند.

 مریدی رونمایی از اسناد هویتی مشاهیر و مفاخر خوزستان را از دیگر برنامه های ثبت احوال در این هفته دانست و اظهار داشت: در هفته ثبت احول از اسناد شهدای گرانقدر رسانه ملی در خوزستان همچون شهید رستگار رونمایی می شود. 

وی تصریح کرد: غبار روبی گلزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان ، استاندار، علما و برنامه هایی جهت بازدید عموم های و دانشجویان و دانش آموزان از نمایشگاه گنجینه اسناد هویتی در نظر گرفته شده است.

 مدیر کل ثبت احوال خوزستان به ارتقای رتبه استان خوزستان در زمینه ثبت احوال در کشور اشاره و اظهار داشت: این رتبه تا سال 88، 27 بود اما در سال 89 به 12 و 90 و 91 نیز به رتبه نخست ارتقاء یافت.

وی به آرشیو الکترونیکی اسناد اشاره کرد و افزود: این کار بزرگ از سال 89 شروع شد و خوشبختانه در حال حاضر تمام اسناد استان خوزستان به صورت الکترونیکی ثبت می شوند.

مریدی با بیان این که میانگین طلاق در کشور به ازای هر 6 ازدواج یک طلاق است، اظهار داشت: این آمار در خوزستان به ازای هر 8 ازدواج یک طلاق است.

مدیر کل ثبت احوال خوزستان با اشاره به رشد پایین جمعیت در استان خوزستان تصریح کرد: میانگین ولادت در استان 3/2 است که این آمار نسبت به میانگین کشوری پایین است.

وی با بیان این که در سال 1974 میلادی طرحی با عنوان کنترل جمعیت در جهان تصویب شد، اظهار داشت: در آن سال تصور بر این بود که در صورت عدم کنترل جمعیت، جهان با قحطی با مواجه خواهد شد.

مریدی در ادامه خاطر نشان کرد: سال ها پس از اجرای این طرح وضعیت جهان به حالت عادی خود بازگشت اما در کشور ایران بحث کنترل جمعیت ادامه پیدا کرد.

مدیر کل ثبت احوال خوزستان در پایان تصریح کرد: تمام نهادهای فرهنگی و اجرایی تلاش خود را جهت رشد نمودار جمعیتی کشور باید به افزایش دهند./9464/پ202/س

ارسال نظرات