۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۱۹۳۰۷۸
همزمان با هفته وقف؛

100 برنامه فرهنگی در آذربایجان غربی اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: همزمان با هفته وقف در آذربایجان غربی یکصد برنامه فرهنگی برگزار می شود.
حجت الاسلام مصائبي

حجت الاسلام مصائبی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان این که نهم تا شانزدهم ماه جاری هفته وقف نامگذاری شده است، اظهار کرد: برنامه های هفته وقف امسال با شعار " همه واقف باشیم" طرح ریزی شده است.

 

وی تصریح کرد: همزمان با هفته وقف در استان آذربایجان غربی یکصد برنامه فرهنگی اجرا می شود.

 

حجت الاسلام مصائبی، برپایی ایستگاههای وقف در مراکز اصلی شهرستانها، برگزاری نشست های صنفی، توزیع بروشور معرفی موقوفات شاخص استان، برگزاری همایش وقف در شهرستانها، برگزاری محافل انس باقرآن، دیدار با ائمه جماعت، واقفان و خانواده های شهداء، برگزاری همایش بصیرت ویژه کارکنان و اصحاب وقف، برگزاری زنگ انشاء ، تجلیل از بانوان واقف، تجلیل از مربیان و حفاظ برتر قرآن به صورت استانی را از جمله مهم ترین برنامه های هفته وقف عنوان کرد.

 

به گفته این مسؤول، به علت مصادف بودن هفته وقف با دهه آخر صفر ضمن برگزاری مراسم سوگواری رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) وشهادت امام رضا (ع) در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان، اعزام مبلغ به برنامه های دهه آخر صفر خواهند داشت.

 

وی از افتتاح پروژه های عمرانی در هفته وقف خبر داد و گفت: از جمله مهم ترین پروژه ها، احداث و بازسازی مسجد روستای یولقون آغاج تکاب با زیر بنای یک هزار و 200 متر مربع است که در هفته وقف افتتاح و  بهره برداری از آن آغاز می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اعلام کرد: احداث و بازسای مسجد یولقون آغاج تکاب از محل درامدهای موقوفات شهرستان تکاب انجام شده است.

 

 حجت الاسلام مصائبی بازسازی مسجد روستای قوشه بلاغ تکاب را از دیگر پروژه های عمرانی خواند که در هفته وقف مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

وی تصریح کرد: این پروژه عمرانی نیز از محل کمک های مردمی و ازسوی اداره اوقاف و امور خیریه تکاب تکمیل شده است.

 

حجت الاسلام مصائبی در ادامه به تشریح عملکرد این اداره کل در حوزه اسناد ثبتی، تعیین تکلیف موقوفات، پیگیری پرونده های دعاوی و بازسازی نیروی انسانی پرداخت و افزود: امسال طرح پرونده های دعوی بسیار کاهش یافته است که این امر نشان از احترام مردم به حقوق موقوفات است که سعی می کنند مسائل را با گفت و گو حل کرده و کار به شکایت و طرح دعوی نرسد.

 

حجت الاسلام مصائبی بیان کرد: پرونده های موقوفاتی که در حال حاضر در دادگاهها وجود دارد مربوط به طرح دعوی در سال های گذشته است که مراحل پایانی را طی می کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در ادامه اخذ سند ثبتی را از اقدامات مهم معاونت حقوقی برشمرد و تصریح کرد: با وجود این که دو سوم اراضی کشور دارای سند ثبتی نیست، در آذربایجان غربی بر اساس تفاهم نامه ادارات کل اوقاف و امور خیریه و ثبت اسناد استان 85 درصد موقوفات از سند ثبتی برخوردار است.

 

وی با قدردانی از همکاری مدیر کل ثبت اسناد استان خاطرنشان کرد: با تاکید ایشان به تسریع عمل صدور اسناد ثبتی برای موقوفات به منظور حفظ اراضی موقوفه، امسال برای یکصد و پنجاه موقوفه ثبت سند شده است.

 

حجت الاسلام مصائبی ابراز امیدواری کرد: با روند پیش رو تا پایان سال جاری تعداد موقوفاتی که سند ثبتی برای آنها صادر می شود به 600 فقره برسد.

 

وی  تک برگی کردن اسناد موقوفات استان را از دیگر نتایج تعامل خوب ادارات اوقاف و ثبت اسناد آذربایجان غربی یاد کرد و افزود: تا کنون اسناد قریب به 300 موقوفه در استان تک برگی شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی همچنین از تعیین تکلیف یکصد موقوفه خبر داد و اظهار کرد: این موقوفات که با مشکل معارض، نقص یا نبود مدارک مواجه بودند، تعیین تکلیف شدند.

 

حجت الاسلام مصائبی در ادامه با اشاره به بازسازی نیروی انسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در سال 93 گفت: قرار است سال آینده با بازسازی نیروی انسانی، نیروهای کیفی تقویت شده و کارکنان کم کار تعدیل شوند.

 

وی در پایان به بحث دولت الکترونیک و انجام گرفتن اکثر کارها به صورت ماشینی اشاره کرد و گفت: تاپایان سالجاری سامانه جامع اطلاعات اوقاف به صورت کامل در استان تکمیل می شود./936/ت302/ب

ارسال نظرات