۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۹۳۲۷۱
در رادیو معارف؛

ابعاد فقهی و حقوقی پیوند اعضای محکومین به قصاص بررسی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رادیو معارف در برنامه پرمخاطب «فقه پویا» به بررسی فقهی مسأله پیوند اعضای قطع شده بعد از قصاص و اجرای حد می‌پردازد.
بررسي ابعاد فقهي و حقوقي پيوند اعضاي محكومين به قصاص
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، برنامه پر مخاطب و تخصصی «فقه پویا» که در تلاش است تا آنچه را که مبتلابه امروز انسان است با استفاده از کارشناسان متخصص در زمینه فقه و حقوق پاسخ دهد؛ به موضوع واکاوی سلطنت انسان نسبت به اعضای بدن در بحث قصاص و حدود می‌پردازد.
در این برنامه کارشناسانی همچون حجت‌الاسلام مهدی درگاهی، مدیر گروه فقه و حقوق پژوهشکده حج و زیارت و حسینعلی بای، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بررسی اقسام پیوند عضو، ابعاد فقهی و حقوقی پیوند اعضای محکومین به قصاص و حدود بررسی می‌شود.
پیوند عضو از محکوم به قصاص یا حد به خودش یا شخص دیگر، پیوند عضو شخص قربانی جرم به خودش یا شخص دیگر و اثر آن بر مجازات مرتکب جرم از اقسام حالت‌هایی است که در رابطه با این مسأله بررسی شده و ادله علما و فقها در این مورد بیان می‌شود.
برنامه «فقه پویا» کاری از گروه معارف و علوم اهل‌بیت علیهم‌السلام به سردبیری و تهیه‌کنندگی حجت‌الاسلام محمدجواد طوسی و گویندگی سیدمرتضی موسوی‎نژاد پنج شنبه‌ها از ساعت 14:45 از شبکه رادیویی معارف تقدیم شنوندگان فرهیخته این رادیو می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت مباحث مطرح شده به صفحه اختصاصی برنامه «فقه پویا» در سایت رادیو معارف مراجعه کنند./9191/د102/ع
ارسال نظرات