۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۱۹۳۳۰۹

کرسیمس خاموش در کانادا و آمریکا

خبرگزاری رسا ـ وضع هوا به قدری خراب است که راه های ارتباطی بین شهرهای تورنتو و مونترال و از آن طرف اوتاوا تا نیویورک مسدود شده اند.
توفان يخ در کانادا و آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ بی بی سی فارسی در خبری گفت: بیش از 500هزار خانوار در شمال شرقی آمریکا و جنوب شرقی کانادا در بی‌برقی به سر می‌برند.
قطع شدن جریان برق به این خانه ها به دنبال توفان یخی روی داد که پیشتر در این هفته آمده بود.


به گفته بی بی سی؛ متخصصان شرکت های برق به صورت 24 ساعته مشغول کار هستند اما هنوز تعداد زیادی از مردم بدون نیروی برق به سر می برند و این بی برقی شاید تا شنبه آینده هم به طول انجامد.


تنها در شهر تورنتو 72 هزار نفر در روز چهارشنبه بدون برق بودند.


مقام های استان اونتاریوی کانادا می‌گویند که مرگ دست کم 27 نفر در این روزها به دلیل همین توفان یخ بوده است.


بیشتر این افراد بر اثر خفگی با گاز مونوکسید کربن جان باخته‌اند. افرادی که برای گرم کردن خود از ژنراتورهای بنزینی استفاده کرده بودند یا با اجاق‌های ذغالی و وسایلی از این دست می خواستند از سرما بگریزند.


مردم از روز شنبه گذشته با عواقب توفان یخ دست و پنجه نرم می‌کنند.


راب فورد، شهردار تورنتو پیشتر در این هفته به مردم هشدار داده بود که با این روش‌ها بهتر است کسی خودش را گرم نکند.


در نقاط دیگر کانادا نیز وضع به همین منوال است. ده ها هزار نفر در استان های نیوبرنزویک و کبک بدون نیروی الکتریسیته سر می کنند و در استان نوا اسکوشیا صدها نفر در این وضع هستند.


در ایالات متحده آمریکا، توفان از ایالت مین تا میشیگان را تحت تاثیر قرار داده است. هر دو ایالت هم مرز با کانادا هستند. مین در شرقی ترین نقطه مرزی و میشیگان در میانه مرز دو کشور.


وضع هوا به قدری خراب است که راه های ارتباطی بین شهرهای تورنتو و مونترال و از آن طرف اوتاوا تا نیویورک مسدود شده اند.


دیوید فیلیپس، کارشناس هواشناسی در کانادا پیشتر هشدار داده بود که دمای هوا در این هفته همچنان زیر صفر درجه سانتی‌گراد می ماند و یخ ها به صورت طبیعی ذوب نمی شوند./1421/1409/ح

ارسال نظرات