۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۱۹۳۳۲۶

تبیین سیره و سنت نبوی در حماسه حسینی

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت زمینه ساز ایستادگی در برابر دشمنان است، بیان داشت: ما به عنوان ادامه دهندگان راه شهدای عزیز وظیفه داریم تا در این راستا به بهترین نحو ممکن گام برداریم.
کربلا امام حسين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام نصرت الله خلیلی، استاد حوزه علمیه مازندران، امروز در سلسله نشست های با موضوع سیره و سنت نبوی در حماسه حسینی که در آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار می شود با بیان این که عمل به سیره و سنت نبوی راهی بوده که قرآن کریم ما را به آن دعوت کرده است، گفت: در وجود نورانی حضرت محمد(ص) اسوه حسنه ای است که باید از آن بهره برداری ارزنده ای داشته باشیم.

 

وی با اشاره به این که انسان باید مسیر را شناخته و در صراط درست گام بردارد، بیان داشت: هرکس خواهان رسیدن به درگاه خداوند عالم است و می خواهد محبوب خدا باشد راه او حرکت در صراط پیامبر گرامی اسلام است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، ادامه داد: انسان باید حق و باطل را به درستی کرده و به دنبال آبادی آخرت خود باشد تا بتواند به سعادت و رستگاری برسد.

 

حجت الاسلام خلیلی با بیان این که در سیره و سنت نبوی از جمله اوصافی که وجود دارد همت متعالی است، بیان داشت: همت یک امر مطلوب نزد خدای عالم بوده که قدر هر انسانی به اندازه همت و تلاش او است.

 

وی با تاکید بر این که اگر به دنبال مال و خواسته های نفسانی باشیم ارزش ما به همان اندازه بوده و ظلمت سراسر وجود ما را فرا می گیرد، اضافه کرد: انسان باید در تلاش بوده تا همت خود را متعالی کند که نقش ارزنده ای در سعادت و تعالی او دارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مسأله توحید و لااله الا الله اصل نخست از اصول شریعت است، بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام بیست و سه سال خون دل خورد تا کلمه طیبه لااله الا الله تجلی پیدا کند.

 

وی با بیان این که تمام توجه پیامبر در تقرب الی الله بود که توانست به چنین جایگاه ارزنده ای برسد، گفت: وقتی کسی نظر به خداوند منان داشته باشد می تواند به همه جا برسد و انسانی که خدا دارد دنیا به کار او نمی آید.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، اضافه کرد: صاحبان همت متعالی هیچ گاه تلاش خود را صرف دنیا و اموری که ارزش ندارد نمی کنند.

 

حجت الاسلام خلیلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که حرکت شهدای گرانقدر در مسیر فرهنگ والای عاشورایی بوده است، گفت: شهدا با حرکت در این مسیر نورانی توانستند به جایگاه عظیم و رفیعی دست پیدا کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت زمینه ساز ایستادگی در برابر دشمنان است، بیان داشت: ما به عنوان ادامه دهندگان راه شهدای عزیز وظیفه داریم تا در این راستا به بهترین نحو ممکن گام برداریم./950/پ202/س

ارسال نظرات