۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۱۹۳۳۹۷
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

متولی ترویج فرهنگ وقف حوزه های علمیه هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان متولی اصلی ترویج فرهنگ وقف در جامعه را حوزه های علمیه دانست.
وقف براي حوزه علميه

حجت الاسلام محمد رضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: روحانیت به عنوان مهم ترین رسانه و اثرگذارترین مجموعه در ترویج فرهنگ وقف در جامعه است.

وی با بیان این که سنت حسنه وقف، میراث رسول خدا(ص) و ائمه معصومین(ع) است، گفت: مبلغان و روحانیان باید برای نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه بیش از پیش تلاش کنند و به وظیفه خود در قبال این سنت حسنه عمل کنند.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در ترویج فرهنگ وقف در جامعه، افزود: حوزه های علمیه باهمکاری اوقاف می‌توانند اهداف وقف را به ثمر برساند و در زمینه‌های فرهنگی و آموزشی تأثیر بسزایی بر جامعه اسلامی داشته باشند.

یکی از آموزه های دینی گسترش فرهنگ وقف در جامعه است

وی بیان داشت: متولی اصلی تبیین و ترویج فرهنگ وقف در جامعه و آگاه کردن مردم به آثار و برکات وقف در مرحله اول بر دوش روحانیت است.

حجت‌الاسلام مبلغی با تأکید بر نقش حوزه های علمیه در احیای موقوفه‌ها، تصریح کرد: آشنایی مردم با عملی شدن فرهنگ وقف در جامعه، لازمه فعالیت‌های تبلیغی علما و روحانیان است.

وی با اشاره به آینده حوزه های علمیه از لحاظ اقتصادی، افزود: باید به فرهنگ وقف، این سنت حسنه الهی توجه بیشتری داشته باشیم و در حفظ و احیای فرهنگ غنی وقف تلاش کنیم.

حجت الاسلام مبلغی در ادامه تصریح کرد: رسانه‌ها از جمله صدا و سیما، مطبوعات وخبرگزاری ها نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ وقف در جامعه دارند./9451/ت302/ب

ارسال نظرات