۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۹۳۵۲۳
آیت‌الله نوری همدانی در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی:

فقر فرهنگی سبب کاهش جمعیت کشور شده است/ تحدید نسل یک درد است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی با انتقاد از قانون کنترل جمعیت در ایران، بر ضرورت ایجاد سیاست‌های تشویقی برای ازدواج آسان تأکید کرد و گفت: قانون کنترل جمعیت باید حذف شود.
 آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار خانم خزعلی مسؤول شورای زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به عظمت انقلاب اسلامی و تأثیرگذاری آن بر ملت‌های دیگر گفت: انقلاب اسلامی ایران منشأ بیداری و انقلاب‌های منطقه است و همین امر سبب خشم دشمنان شده است.

وی در ادامه تلاش‌های دشمنان در جهت تحقق کاهش جمعیت در کشورهای اسلامی را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: یکی از اهداف دشمنان این است که با این توطئه خود از جمعیت شیعیان در کشورهای اسلامی به ویژه ایران بکاهند.

این مرجع تقلید بر ضرورت مقابله با توطئه‌های دشمنان در زمینه تحدید نسل تأکید کرد و گفت: تحدید نسل برای کشور یک درد است و نیازمند یک کار جمعی از سوی همه قوا و اقدامات اجتماعی و فرهنگی است.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی یکی از راه‌های مقابله با تحدید نسل را فراهم کردن زمینه ازدواج راحت برای نسل جوان ذکر کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بر ضرورت حل مشکلات جوانان برای ازدواج تأکید کرد و گفت: کاهش مهریه‌ها و هزینه‌های اضافه از جمله مواردی است که از سوی مسؤولان و مدیران نهادهای مختلف باید در دستور کار قرار گیرد تا ازدواج جوانان راحت‌تر انجام شود.

این مرجع تقلید با انتقاد از قانون کنترل جمعیت در ایران، بر ضرورت ایجاد سیاست‌های تشویقی برای ازدواج آسان تأکید کرد و گفت: قانون کنترل جمعیت باید حذف شود.

حضرت‌ آیت‌الله نوری همدانی با بیان این‌که فقر فرهنگی سبب کاهش جمعیت در کشور شده است، ابراز کرد: برای حل معضل کاهش جمعیت در کشور نیازمند فرهنگ سازی هستیم تا مردم با برکات ازدواج آسان و ازدیاد نسل آشنا شوند.

وی در ادامه با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی، بیان کرد: امروز دشمنان از وهابیت به عنوان ابزاری علیه اسلام و مکتب اهل بیت(ع) استفاده می‌کنند./927/پ202/ج

ارسال نظرات