۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۱۹۳۵۹۳
با سخرانی آیت‌الله مصباح یزدی؛

همایش گرامیداشت حماسه 9 دی در مؤسسه امام خمینی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش گرامیداشت حماسه 9 دی با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی و با حضور جامعه فرهنگیان بسیجی استان قم برگزار شد.
همايش گراميداشت حماسه 9 دي در مؤسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش گرامیداشت حماسه 9 دی یکشنبه شب با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی در مسجد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این همایش، جامعه فرهنگیان بسیجی استان قم، فرماندهان و مسؤولان سپاه استان قم و طلاب، علما و فضلای حوزه علمیه قم حضور داشتند.

حجت‌الاسلام روانبخش از اعضای جبهه پایداری نخستین سخنران این همایش بود.

وی در سخنانی با اشاره به عظمت حماسه 9 دی، خاطرنشان کرد: یکی از خبرنگاران صدا و سیما که کار پوشش تصویری اکثر راهپیمایی‌ها را بر عهده دارد، راهپیمایی 9 دی سال 88 را یکی از بزرگ‌ترین مراسم‌های راهپیمایی در کشور عنوان کرد.

حجت‌الاسلام روانبخش در ادامه توافقات هسته‌ای ایران با گروه 5+1 را مورد توجه قرار داد و با مبهم دانستن این توافقات، ابراز کرد: از یک طرف تیم مذاکره کننده ما اعلام می‌کند که سانتریفیوژهای نسل جدید و نیروگاه‌های ما راه‌ اندازی می‌شوند و طرف مقابل از تحریم‌های جدید و توقف غنی سازی سخن می‌گوید.

عضو جبهه پایداری با بیان این‌که آنچه ما در مذاکرات داده‌ایم نقد و آنچه در مقابل گرفته‌ایم نسیه است، اظهار کرد: ترجمه‌ توافقنامه که از سوی وزارت خارجه منتشر شد دارای تحریف است.

وی با اشاره به سخنان رییس جمهور مبنی بر خالی بودن خزانه، قبل از مذاکرات و سخنان وزیر امور خارجه نسبت به قدرت بالای نظامی آمریکا، افزود: دشمنان در چنین شرایطی عنوان کردند که هرچه به ایران در مسأله هسته‌ای تحمیل کنیم قبول می‌کنند.

در ادامه این همایش آیت‌الله مصباح یزدی به ایراد سخن پرداخت و با بیان این‌که دشمن در فتنه 88 به دنبال براندازی نظام اسلامی بود، گفت: مردم در 9 دی پرونده فتنه گران را بستند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) حماسه 9 دی را نتیجه تدبیر رهبری و حضور آگاهانه مردم خواند و ابراز کرد: 9 دی یک جریان سیاسی، مذهبی و اجتماعی بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که دشمن برای رسیدن به اهداف خود روی نیروهای داخلی سرمایه گذاری می‌کند، اظهار کرد: نقطه برجسته فتنه گران جاه طلبی و ضعف باطنی آنها بود.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری حماسه 9 دی را از ایام الله دانست و بر ضرورت پاسداشت این حماسه بزرگ تأکید کرد./927/پ202/ج

ارسال نظرات