۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۹۳۸۸۴

دیدار وزیر امور خارجه با آیت الله نمازی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان در دیدار محمدجواد ظریف گفت: جمهوری اسلامی برای روابط دیپلماسی با آمریکا و اتحادیه اروپا باید براساس معیارهای قرآنی عمل نماید.
آيت الله عبدالنبي نمازي نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان آيت الله عبدالنبي نمازي و محمد جواد ظريف محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، عصر امروز در دیدار با محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران گفت: برای رابطه با آمریکا و غرب باید قرآن را بازخوانی کرد تا آنچه قرآن در رابطه با استکبار و ابرقدرت ها بیان داشته است اجرا کرد.

وی قرآن و مکتب اسلام را یک مکتب جامع عبادی، اخلاقی، حقوقی، اجتماعی و سیاسی دانست و تأکید کرد: جمهوری اسلامی برای برقراری روابط بین المللی و دیپلماسی با آمریکا و غرب باید خودش را باقرآن کریم هماهنگ کند و آنچه را در قرآن به آن تأکید شده است عمل کند. 

امام جمعه کاشان با اشاره به سابقه یکهزار و 400 ساله تشکیل حکومت شیعه در جهان یادآور شد: هرچند شیعیان تجربه تشکیل حکومتی گسترده را نداشته است اما در برهه ای از تاریخ یکهزار و 400 ساله خود سابقه قیام و نهضت هایی مانند قیام مختار، نهضت علویون مصر و یا قیام مرعشیون در شمال کشور را داشته اند.

آیت الله نمازی انقلاب اسلامی را امروز یکی از مقتدرترین انقلاب های جهان دانست و یادآور شد: بازنگری هایی در مسائل سیاسی تاریخی که شیعه تجربه ای در آن نداشته است در شرایط امروز جهانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

امام جمعه کاشان در ادامه فعالیت های انجام شده در عرصه سیاسی را کافی ندانست و بر استکبار شناسی از نگاه توحیدی در عرصه سیاست کشور تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی امروز برای برقراری روابط سیاسی، بین المللی و دیپلماسی با جهان باید براساس آموزه های قرآنی عمل نماید.

آیت الله نمازی روابط بین المللی کشور بر اساس آموزه های قرآنی را راهکار جدیدی دانست و یادآور شد: برای تحقق این امر نیاز به تشکیل کارگروهی توسط علما و نخبگان سیاسی است تا با تعریف استکبار شناسی در نظام توحیدی آن را مبنای کار دستگاه دیپلماسی کشور قرار داد.

امام جمعه کاشان دستگاه دیپلماسی و سفارت خانه های کشور درسراسر دنیا را خط مقدم جهاد سیاسی خواند و اظهار داشت: برای دفاع از دستگاه دیپلماسی کشور و تقویت سفارت خانه های جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان نیاز به سفیرانی مقتدر و بزرگ است که نه تنها مرعوب دستگاه های غربی نباشند بلکه در برابر آنان قدرتمندانه از نظام اسلامی دفاع کنند.   

قابل ذکر است، دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی برای شرکت در مراسم ترحیم  مادرش، مرحوم عفت کاشانی، در مسجد حبیب بن موسی(ع) شهرستان کاشان، به این شهرستان سفر کرده است./939/پ201/س

ارسال نظرات