۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۹۳۹۰۶

همایش بین المللی ناصرالحق در آمل برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل از برگزاری همایش بین المللی ناصرالحق با همکاری دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی و مجمع جهانی اهل بیت(ع) در این شهرستان خبر داد.
بقعه ناصرالحق در آمل

حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که همایش بین المللی ناصرالحق در آمل برگزار می شود، گفت: این همایش بزرگ با حضور بیش از صد نفر از مهمانان کشور یمن و با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) و دفتر مقام معظم رهبری انجام می شود.

 

وی، ادامه داد: حداکثر تا دو ماه آینده مراسم افتتاح بازسازی بقعه ناصرالحق و  همایش بین المللی آن  برگزار خواهد شد.

 

رییس اداره اوقاف آمل با بیان این که در این راستا دیداری با حضرت آیت الله جوادی آملی صورت گرفته و گزارش کاری به ایشان ارائه شده است، ادامه داد: ایشان در این راستا فرمودند این مکان باید به قطب فرهنگی تبدیل شده و رونق خاصی گرفته شود.

 

حجت الاسلام علیخانی با اشاره به این که بازسازی این بقعه خواست رهبر معظم انقلاب است که از سوی دفتر مقام معظم رهبری و مجمع جهانی اهل بیت(ع) بازدیدهایی صورت گرفته است، گفت: در این راه حاضریم هر کار و تلاشی را انجام دهیم تا لبخند رضایت رهبر معظم انقلاب را داشته باشیم.

 

وی به روند بازسازی بقعه ناصرالحق اشاره کرد و گفت: برای بازسازی این ساختمان بالغ بر هفت میلیارد ریال هزینه شده است که نیازمند همت و یاری مدیران و خیران هستیم.

 

رییس اداره اوقاف آمل، گفت: ناصرالحق در سال 230 در مدینه متولد شده  و در سن 74 سالگی در آمل رحلت کرد که وی جد مادری سید مرتضی و سید رضی است.

 

حجت الاسلام علیخانی در پایان، گفت: شیخ طوسی ایشان را از یاران امام صادق(ع) می داند که راوی حدیث بوده اند و رهبری علویان در گیلان و مازندران را بر عهده داشته که فرهنگ تشیع را تبلیغ می کردند./950/ت303/ب

ارسال نظرات