۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۱۹۳۹۶۰

تازه‌های نشر موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام

خبرگزاری رسا ـ صرف کاربردی، صدنکته از هزاران، اسوه کامل و زنی به نام زینب، عناوین تازه ترین کتاب های منتشر شده به همت موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام است.
دعايي

حجت الاسلام سیدمحمدمحسن دعایی، مدیرعامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: این موسسه در راستای تولیدات نرم افزاری تمدن نوین اسلام در سه عرصه روش، موضوع شناسی و مبناسازی فعالیت دارد.

 

وی در ادامه به معرفی تازه ترین آثار منتشر شده از سوی این مرکز پرداخت و افزود: کتاب «صرف کاربردی» شامل آموزش پیشرفته دانش صرف با تمرکز بر دلالات و مفردات قرآن و احادیث یکی از این آثار است که با نگاه عملیاتی و کاربردی قدرت استفاده از دانش را در اختیار طلاب قرار می دهد.

 

حجت الاسلام دعایی با بیان این که علم صرف، از علوم محوری حوزه ادبیات به شمار می رود، اظهار کرد: علم صرف کنونی حاصل اساتیدی است که کمتر صرف را در خدمت قرآن و عترت قرار داده اندو نوع ورودشان در متون آموزشی با رویکرد عملیاتی و کاربردی نیست اما در اثر مذکور، دلالت یابی قرآن و حدیث به شکل مهارت به مخاطب عرضه می شود از این رو در مدت کوتاه انتشار، مورد استقبال بسیار حوزه های علمیه قرار گرفته است.

 

مدیرعامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام با بیان این که کتاب صرف کاربردی هم اکنون به عنوان متن درسی اساتید حوزه علمیه قم تدریس می شود، افزود: این دوره کامل دانش صرف در قالب دو جلد و به قلم حجت الاسلام عبدالرسول کشمیری به چاپ رسیده است.

 

وی ادامه داد: کتاب «صدنکته از هزاران» نیز حاوی صدنکته پیرامون قیام عاشورا و نهضت امام حسین(ع)، به قلم حجت الاسلام علی رضایی تهرانی به چاپ رسیده و یک کتاب درسی غنی برای مبلغان است.

 

حجت الاسلام دعایی اضافه کرد: «زنی به نام زینب» عنوان دیگر اثر منتشر شده توسط این مرکز است که به قلم کمال السید و در قالب رمان ویژگی های زن حسینی را معرفی می کند.

 

مدیرعامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام ادامه داد: مبتنی بر سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص سبک زندگی، کتاب «اسوه کامل» به قلم حجت الاسلام سیدمحمدمحسن دعایی، سبک زندگی امام سجاد(ع) را تا لحظه شهادت بررسی می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: همه دوره های آموزشی این مرکز شامل کارگاه آینده پژوهی، نگرش سیستمی به دین، مبانی عرفان شیعی، الگوریتم تعریف، روش شناسی، تربیت محقق کاربردی سازی علوم و معارف اسلام(طراحی سیستم های دینی) در قالب یک بسته نرم افزاری آماده ارائه به علاقمندان است.

 

حجت الاسلام دعایی افزود: در بخش نرم افزار نیز مجموعه آثار علامه تهرانی(ره) ویژه تلفن همراه در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

 

وی یادآور شد: موسسه فرهنگی تحقیقاتی صدف عفاف تحت نظر موسسه مطالعات راهبردی، جهت تولید محتوا و تربیت استاد و محقق برای نظام خانواده و زن بر اساس نگرش اسلام ایجاد شده است.

 

حجت الاسلام دعایی گفت: کارگاه های زن موفق و همسرداری مؤثر، مهارت های تربیت کودک مبتنی بر نگرش اسلام و نگرشی دیگر به حجاب تاکنون به همت این موسسه برگزار شده است.

 

مدیرعامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام خاطرنشان کرد: این موسسه آموزشی پژوهشی که در زمینه تولید سیستم های دینی از منظر اسلام است فعالیت دارد، براساس فرمایش رهبری که اگر جامعه اسلامی می خواهیم باید دولت اسلام را بر اساس آموزه های اسلام پایه گذاری کنیم، در سال 1385 با مجوز استانداری شروع به فعالیت کرد و سال گذشته سطح فعالیت آن از استانی به ملی ارتقا یافت.

 

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب در یکی از سفرهای اخیرشان به مشهد مقدس، موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام را از سربازان نظام برشمرده و حوزویان را به ارتباط و بهره گیری هرچه بیشتر از این مرکز توصیه کردند./930/ت302/س

ارسال نظرات