۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۱۹۳۹۶۱
حجت الاسلام خرسند:

طرح غنی‌سازی 60 درصدی جواب زیاده‌خواهی آمریکا و غرب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون از مسئولان به ویژه رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و هیئت مذاکره کننده خواست تا با قاطعیت تمام به تهدیدها و زیاده‌خواهی‌های دنیای غرب و آمریکا پاسخ بدهند تا آنها متوجه شوند که با ملت ایران باید با تکریم سخن بگویند.
حجت الاسلام محمد خرسند

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد خرسند با تبریک حلول ماه ربیع الاول و سالروز هجرت پیامبر گرامی اسلام از مکه به مدینه گفت: ارائه طرح غنی‌سازی 60 درصدی اورانیوم از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی جوابی دندان شکن بر زیاده‌خواهی‌های غرب و آمریکا بود تا چپ و راست جمهوری اسلامی را تهدید به گزینه های روی میز نکنند.

حجت الاسلام خرسند بیان کرد: آمریکایی که هیچ مدرکی از تسلیحاتی بودن فعالیت غنی سازی ایران ندارد پس دلیلی ندارد که اینقدر بی ادبانه و با تندی با ملت بزرگ ایران سخن می گویند.

خطیب جمعه کازرون گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود اینکه به غربی ها و آمریکایی ها اعتماد ندارد ولی صداقت خود را در مذاکرات ژنو بسیار خوب نشان داده ایشان عدم تعامل و به نتیجه نرسیدن مذاکرات ژنو را مواضع دولت آمریکا و فرانسه دانستند.

وی تصریح کرد: آمریکا و دنیای غرب بدانند کارشکنی و ادبیات توهین آمیز و بی ادبانه و تهدید ملت بزرگ ایران تشدید غنی سازی اورانیوم و غنی سازی اورانیوم 60 درصدی می باشد.

امام جمعه کازرون از مسئولان به ویژه رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و هیئت مذاکره کننده خواست تا با قاطعیت تمام به تهدیدها و زیاده‌خواهی‌های دنیای غرب و آمریکا پاسخ بدهند تا آنها متوجه شوند که با ملت ایران باید با تکریم سخن بگویند.

وی سالروز ابلاغ پیام تاریخی حضرت امام(ره) به گورباچف رئیس جمهور شوروی سابق در 13 دی ماه را گرامی داشت و افزود: پیام حضرت امام(ره) نشان از بصیرت و آگاهی و آینده‌ نگری ایشان داشته که در اوج قدرت نمایی ، رئیس جمهور آن ایالت را طی نامه ای دعوت به خدا و معنویت کردند.

امام جمعه کازرون در ادامه به 17 دی ماه سالروز کشف حجاب توسط رضاخان قلدر اشاره کرد و فرمود : در سال 1314 توطئه‌ای مبنی بر کشف حجاب توسط غربی‌ها به ویژه آمریکا توسط رضاخان به اجرا درآمد تا فرهنگ غرب در ایران رواج یابد.

وی بیان کرد : با توجه به عدم به موفقیت رسیدن توطئه کشف حجاب توسط دنیای غرب ، در مدارس و دانشگاههای امروز مسئله حجاب می بایست طبق دستورات اسلام تأکید گردد.

وی از مردم و مسئولان خواست به صورت قانونی و با منطق و با قاطعیت تمام جلو توهین و بی‌حرمتی به ضروریات اسلام به ویژه مسئله حجاب در جامعه را بگیرند.

حجت الاسلام خرسند با تقدیر از مردم ولایتمدار و دوستداران اهل‌بیت(ع) شهرستان کازرون که حضوری پر شور در برگزاری با شکوه مجالس سوگواری ماه محرم و صفر داشتند گفت : با آغاز مراسم شادی و عروسی‌ها باید دقت گردد تا حدود اسلامی شکسته نشود و مردم‌آزاری و همسایه‌آزاری صورت نگیرد.

وی از مسئولان قضایی به ویژه نیروی انتظامی، پایگاه‌های بسیج و دستگاه قضایی خواست تا با حرمت‌شکنان برخورد لازم را داشته باشند.

وی در بخش دیگر سخنان خود از مردم کازرون خواست تا از برگزاری تشریفاتی مجالس ختم اموات و راه‌اندازی کاروان و به وجود آوردن ترافیک خودداری نمایند چراکه این‌گونه کارها نه تنها ثواب نداشته بلکه اسلامی هم نیستند.

امام جمعه کازرون از شهردار کازرون خواست تا ساماندهی قبرستانها را پیگیری و توجه ویژه به آنها داشته باشد تا از آشفتگی در بیاید.

وی با گرامی داشت هفته وقف از خیران و واقفان کازرونی چه در داخل و چه در خارج از کشور درخواست کرد برای حل مشکلات درمانی این شهر را یاری نموده و در این امر خداپسندانه شرکت کنند.916/د102/ج

ارسال نظرات